5 zasad idealnego biura wg Spaces

Spaces został laureatem konkursu Office Superstar w kategorii najlepsze coworkingowe biuro 2019.

Pierwsze biuro Spaces[1] w Polsce, które mieści się w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 126/134, otrzymało podczas wczorajszej gali Office Superstar tytuł najlepszego biura coworkingowego roku 2019[2]. Amsterdamski dostawca kreatywnych przestrzeni do pracy dzieli się swoimi zasadami, które pomagają stworzyć przychylne pracownikowi środowisko.

Oto 5 zasad Spaces, lidera w podnoszeniu komfortu i produktywności pracowników poprzez świadomą aranżację wnętrz swoich biur:

  • Estetyka, praktyczność i elastyczność 24 h na dobę

Przeciętny pracownik w czasie swojego dnia wymaga różnych przestrzeni w zależności od zadania czy godzin pracy. Różnorodność dostępnych biur dedykowanych i współdzielonych, salek konferencyjnych, budek telefonicznych czy przestrzeni coworkingowych sprawia, że dzień pracy przestaje być monotonny. W pierwszym polskim biurze Spaces na powierzchni 6 tys. m2 dominuje nowoczesny i estetyczny design. Otwarte, ergonomiczne przestrzenie z oszklonymi ścianami, przez które widać Pałac Kultury i Nauki, dostarczają doznań zarówno estetycznych, jak i praktycznych. Biuro, które znajduje się nad stacją metra Świętokrzyska, otwarte jest dla pracowników 24 h na dobę. Elastyczność przestrzeni i czasu pracy, duże ilości naturalnego światła i zieleni to obecne trendy w kreowaniu przestrzeni do pracy, które odnajdziemy i w warszawskim biurze Spaces.

  • Biuro, które podróżuje razem z Tobą

Dziś jesteś w delegacji we Wrocławiu, jutro lecisz do Londynu, a za tydzień masz spotkanie w Nowym Jorku? Praca w kawiarniach nie musi być koniecznością. Użytkownicy Spaces wiedzą, że w ramach swojego warszawskiego członkostwa Spaces Membership mają dostęp do wszystkich biur Spaces w 48 krajach. Dodatkowo, z racji przynależności Spaces do grupy IWG, która obecnie działa już w 120 państwach, klienci Spaces mogą korzystać z 3 tys. biznesowych klubów na całym świecie. Dogodność ta jest najczęściej doceniana przez małe i średnie firmy, które szybko i niskobudżetowo chcą wejść na inne, nowe rynki.

  • Buduj społeczność, która stworzy unikalny rytm biurowego życia

Kultura Spaces opiera się na energii społeczności, którą skupia i rozwija dedykowany zespół. Spaces to kreatywne środowisko pracy o wyjątkowym duchu przedsiębiorczości. Dynamiczne przestrzenie pomagają myśleć, tworzyć i współpracować, a zespół obsługi zapewnia przyjazną atmosferę. Na ścianach części wspólnych znajdują się korkowe tablice, na których członkowie społeczności pozostawiają swoje wizytówki. Klientami Spaces są zarówno start-upy, jak i pracownicy wielkich korporacji, które wykorzystują elastyczne formy zatrudnienia jako pozapłacowy benefit. W takim środowisku nawet spontaniczna rozmowa przy ekspresie do kawy jest unikalnym doświadczeniem.

Poprzez liczne spotkania czy tzw. mentoring odwrócony dzielenie się pomysłami i wiedzą między pokoleniami czy zespołami o różnych kompetencjach pozwala spojrzeć na rzeczy z innej perspektywy, co jest najkrótszą drogą do nowych inspiracji.

  • Zapach produktywności – czyli z badaniami bądź za pan brat

Zarówno pełen roślinnych akcentów, jasny i przestronny design, jak i sam zapach, który unosi się w biurach Spaces na całym świecie, są efektem analizy badań na temat przestrzeni do pracy.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Gary’ego E. Schwartza z Uniwersytetu w Arizonie, negatywne uczucia, takie jak rozdrażnienie, irytacja czy stres, można zwalczać za pomocą zapachu. Dlatego Spaces z okazji swojego 10-lecia stworzyło zapach podnoszący zadowolenie i produktywność pracowników. Spray Spirit de Travail, który powstał we współpracy z holenderską, lifestyle’ową marką Marie – Stella-Maris, można poczuć również w warszawskim biurze Spaces. Jego sekretem jest odpowiednie połączenie cytrusowych nut kalabryjskiej bergamotki i komponentów takich jak kora cynamonu, wetyweria i drzewo sandałowe. Terapia zapachem budzi pozytywne emocje, wywołując uczucie szczęścia oraz umożliwia relaks i zwiększenie wydajności pracowników.

IWG, do którego należy Spaces, nie tylko polega na zewnętrznych badaniach, ale również samo je organizuje. Od 10 lat IWG w trosce o swoich klientów zgłębia temat komfortu pracownika oraz przestrzeni do pracy. Wyniki tych badań wykorzystywane są do ulepszania strategii działania i budowania nowych biur w całej strukturze IWG.

  • Moc kawy i kolizji twórczych

Z eksperymentu cytowanego przez Harvard Business Review wynika, że jeżeli zwiększysz o 10% swoje interakcje z innymi pracownikami, twoja efektywność również może wzrosnąć o 10%. Takie spotkania, które najczęściej odbywają się przy ekspresie do kawy, nazywamy „kolizjami twórczymi”.

Prosta decyzja o tym, gdzie są umieszczane ekspresy do kawy, może zatem okazać się krytyczna w inżynierii takich kolizji. Dlatego właśnie kawiarnia z profesjonalnym baristą oraz przestrzeń socjalna współdzielona są sercem centrum biznesowego Spaces Marszałkowska. A sama kawa, którą na co dzień serwuje tu utalentowany barista, jest organiczna, podobnie jak wszystkie dania i przekąski podawane w tej sekcji.

 

[1] Spaces, wywodząca się z Amsterdamu sieć z grupy IWG, działa globalnie w 48 krajach. Firma oferuje elastyczne przestrzenie biurowe dostosowane do potrzeb klientów, którzy mogą wynająć zarówno biurko na godziny, salę spotkań, jak i większe moduły biurowe dostępne w formule 24/7. Wyróżnikiem marki jest program członkowski, w ramach którego polscy klienci uprawnieni są do korzystania z ponad 3 tys. biur IWG na całym świecie. Lokalną adaptację globalnego konceptu Spaces wdrożyła i dostosowała na zasadzie build+design firma Tetris. W procesie poszukiwania samej lokalizacji biura Spaces doradzali eksperci JLL.

 

[2] OFFICE SUPERSTAR to doroczny konkurs organizowany przez CBRE, który promuje organizacje nie tylko postrzegające biura jako miejsce pracy, ale także kreujące przestrzeń przyjazną i komfortową dla swoich pracowników. 

fot. materiały prasowe