Atrium sprzedało dwa obiekty handlowe w Polsce

Atrium European Real Estate Limited (giełdowa nazwa spółki na VSE/ Euronext: ATRS) („Atrium” lub „Spółka”, a wraz z podmiotami zależnymi, „Grupa”), będąca wiodącym właścicielem, operatorem i deweloperem nieruchomości usługowo-handlowych w Europie Środkowej, ogłasza zawarcie umowy o wartości 298 mln EUR, co na dzień 31 marca 2019 roku stanowi około 3% więcej niż ich wartość księgowa, dotyczącej sprzedaży dwóch centrów handlowych w Polsce na rzecz funduszu ECE European Prime Shopping Centre Fund II, będącego pod zarządem niezależnego towarzystwa funduszy inwestycyjnych ECE Real Estate Partners. Finalizacja transakcji, która przewidywana jest na trzeci kwartał 2019 roku, uzależniona jest od spełnienia określonych warunków zawieszających.

Sprzedaż dwóch polskich aktywów – Atrium Koszalin i lubelskiego Atrium Felicity, wpisuje się w bieżącą strategię Spółki obejmującą repozycjonowanie portfolio w kierunku dużych, prestiżowych centrów handlowych o dominującej pozycji, w najlepszych wielkomiejskich lokalizacjach oraz w stolicy. Od roku 2015 do teraz Grupa nabyła wysokiej klasy aktywa w pierwszorzędnych lokalizacjach o wartości 0,5 mld EUR, natomiast sprzedała aktywa w mniejszych aglomeracjach o wartości 0,7 mld EUR, tym samym zmieniając skład swojego portfela ze 153 nieruchomości położonych w siedmiu krajach na 32  wysokiej jakości nieruchomości w czterech krajach.

Bieżącą transakcję przeprowadzono po zbyciu, na początku bieżącego roku, działki w Gdańsku za cenę odpowiadającą jej wartości księgowej w kwocie 28 mln EUR oraz po uzgodnieniu nabycia Centrum Handlowego Kings Cross w Warszawie o powierzchni około 7000 mkw za kwotę 43,1 mln EUR, którego finalizacja jest przewidziana na drugi kwartał tego roku.

Liad Barzilai, dyrektor generalny Grupy, powiedział:

„Zbywanie aktywów realizowane jest w ramach naszej bieżącej strategii obejmującej wzmacnianie aktywów oraz koncentrację na prestiżowych obiektach w najlepszych wielkomiejskich lokalizacjach, co powinno zaowocować wyższymi i bardziej zrównoważonymi zyskami w dłuższej perspektywie czasowej. Warszawa i Praga są niezmiernie ważne dla tej strategii z powodu ich rosnącej populacji i bardzo niskiego bezrobocia, które są czynnikami strukturalnymi wspierającymi wzrost wydajności naszych aktywów.

Jestem bardzo zadowolony, że doprowadziliśmy do sprzedaży tak znaczącej części naszego portfolio powyżej jego wartości księgowej. Wpływy ze sprzedaży wykorzystamy do dalszej optymalizacji naszego bilansu oraz rozwoju portfolio w kierunku dominujących centrów handlowych w największych miastach na naszych podstawowych rynkach”.