Co łączy galerię sztuki i świątynię zakupów?

W outlecie FACTORY w podpoznańskim Luboniu powstał wielkoformatowy mural obrazujący codzienne życie mieszkańców. Jego autorem jest prof. Tomasz Kalitko – artysta plastyk, muzyk i dziekan na Uniwersytecie Artystycznym im Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Podobne prace stworzył już w wielu krajach na świecie.

Mural w FACTORY połączy dwa z pozoru odległe światy – galerię sztuki i świątynię zakupów.

Przedstawia zwyczajną sobotę w mieście, tworząc opowieść o ludziach, którzy w wolnym czasie poszukują swojego sposobu na jego wykorzystanie. Część z nich uprawia sport, inni grają na instrumentach, jeżdżą na hulajnogach, czy spędzają czas z bliskimi spacerując i podziwiając otoczenie. Warto również wspomnieć, że wszystkie postaci przedstawione są na tle najbardziej charakterystycznego miejsca w Poznaniu jakim jest Stary Rynek. Mural został namalowany na parkingu podziemnym centrum.

Mural w FACTORY wpisuje się w koncepcję wychodzenia artystów do przestrzeni publicznych, dając przechodniom, czy w tym przypadku klientom outletu, szansę na chwilę refleksji
i obcowania ze sztuką. Podobne prace autorstwa poznańskiego artysty powstały już w przestrzeniach miejskich w Chicago, w Czechach, w hiszpańskiej Granadzie, a w Polsce m.in. w Gorzowie Wielkopolskim i właśnie w Luboniu. Kolejne realizacje planowane są w Nowym Jorku.

Wcześniej twórczynią kampanii, promującej sieć outletów FACTORY w Polsce pod nazwą „[RE] START YOUR LIFE”, była poznańska ilustratorka Kinga Offert, która wspólnie z artystami
z sześciu krajów europejskich, gdzie obecne są outlety zarządzane przez NEINVER, tworzyła oryginalną komunikację wizerunkową centrów.

Mural autorstwa Tomasza Kalitko w FACTORY zajął powierzchnię około 100 m² i można go oglądać w dowolnej porze otwarcia outletu.

fot. materiały prasowe

Translate »