Eko – standardy w gliwickim Silesia Outlet

Na placu budowy Silesia Outlet trwają odbiory techniczne i ostatnie prace wykończeniowe. Instalowane są elementy małej architektury, oznaczenia i nośniki reklamowe. W centrum zastosowano rozwiązania, zgodne ze standardami ochrony środowiska, sprzyjające m.in. oszczędności wody, energii elektrycznej i dbające o jakość powietrza wewnątrz.

By maksymalnie wykorzystać światło dzienne zastosowano szerokie świetliki wzdłuż wszystkich pasaży handlowych. Sztuczne oświetlenie w całości wykonano w technologii LED. System ogrzewania i chłodzenia lokali najemców bazuje na pompach ciepła, dużo bardziej ekonomicznych i efektywnych niż tradycyjne grzejniki. Ciepło pozyskiwane jest z wody, a zaledwie dwie pompy są w stanie dostatecznie ogrzać lokal wielkości ponad 100 m².

W pasażach handlowych zastosowane zostały tzw. rooftopy, optymalizujące pobór świeżego powietrza z przejęciem ciepła lub chłodu, w zależności od warunków zewnętrznych –
ze zużytego powietrza wyrzucanego z obiektu. System minimalizuje w ten sposób straty ciepła. Posiada też specjalne filtry, aby jakość oraz temperatura powietrza wdychanego przez pracowników i klientów, odpowiadała najlepszym standardom w zakresie zdrowia i komfortu.

W toaletach i łazienkach zamontowane zostały czujniki światła i baterie wody, sterowane fotokomórką, podobnie jak w dozownikach mydła. W całym obiekcie ustawione zostaną kosze na śmieci z funkcją segregacji odpadów.

– Zrealizowaliśmy właściwie cały zakres prac. Dobiegają końca odbiory techniczne i rozruchy poszczególnych instalacji – mówi Krzysztof Godleś, dyrektor ds. rozwoju 6B47, inwestora projektu.  – Montujemy detale, meble oraz elementy wyposażenia, punkty informacji wizualnej z monitorami dotykowymi oraz aplikacjami nawigacyjnymi, a także nośniki promujące ofertę, strefy relaksu z punktami ładowania urządzeń mobilnych, czy plac zabaw dla dzieci.

NEINVER, operator centrów outlet w Europie, w Polsce i Hiszpanii, odpowiada za zarządzanie obiektem, a po otwarciu, odpowiadać będzie również za najem.

Silesia Outlet, po zakończeniu I fazy budowy, na 12 000 m² zgromadzi ponad 60 salonów wyprzedażowych. Druga faza zakłada budowę kolejnych 8 000 m². Po zakończeniu obu etapów, Silesia Outlet będzie największym centrum wyprzedażowym w regionie o łącznej powierzchni 20 000 m².

fot. materiały prasowe