Już ponad 100 tysięcy odblaskowych dzieci w całej Polsce

Przez 7 lat kampanii społecznej, Skanska spotkała się z ponad 100 tys. dzieci ze szkół zlokalizowanych w całej Polsce, by edukować o bezpieczeństwie. Kampania promuje umiejętność bezpiecznego poruszania się po drodze, zwłaszcza w pobliżu budowy. Bajkowi bohaterowie: Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia odwiedzają szkoły, by dać najmłodszym niecodzienną lekcję bezpieczeństwa i przypomnieć o noszeniu odblasków zwłaszcza teraz, gdy szybko zapada zmrok. To już ósma edycja kampanii edukacyjnej!

Od 2008 roku Skanska edukuje i wyposaża najmłodszych w elementy odblaskowe. – Od 7 lat w szkołach podstawowych w pobliżu budów realizowanych przez Skanska w całej Polsce organizujemy przedstawienia poświęcone bezpieczeństwu dzieci – mówi Monika Froń – Dąbrowska, koordynator akcji, „Bezpieczni w pobliżu budowy”, Skanska. – Początkowo były to organizowane przez pracowników Skanska tzw. mini place budów, na których dzieci, pod czujnym okiem budowlańców mogły wczuć się w ich rolę budując domek z kartonów, a także przymierzyć środki ochrony indywidualnej jak np. kask, okulary, rękawice, szelki bezpieczeństwa. Od kilku lat mamy odmienioną formułę spotkań. Teraz to bajkowi bohaterowie: Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia poprzez zabawę przekazują dzieciom niezwykle ważne tematy, związane z ich bezpieczeństwem, zdrowiem i życiem.

Przez 7 lat w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „Bezpieczni w pobliżu budowy”, Skanska odwiedziła ponad 340 szkół, w których przeprowadziła ponad 450 akcji edukacyjnych; przeszkoliła ponad 100 tys. dzieci, ucząc najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy.

Tragiczne statystyki

Według danych Komendy Głównej Policji w 2014 r. miało miejsce 34 970 wypadków drogowych, w których 2 413 dzieci w wieku 7-14 lat odniosło obrażenia, 50 poniosło śmierć. Do wypadków tych dochodziło przede wszystkim podczas ładnej pogody i przy dobrej widoczności. Najczęstsze przyczyny to: nieostrożne wejście na jezdnię, przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym oraz wejście na jezdnię na czerwonym świetle.

Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy. – Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów – mówi Monika Froń – Dąbrowska. – W ramach naszej akcji promujemy też noszenie elementów odblaskowych. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję.

Obowiązkowe odblaski

31 sierpnia 2014 r. weszła w życie nowelizacja „Prawa o ruchu drogowym”, zgodnie z którą „Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu, poza obszarem zabudowanym jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku”.

fot. materiały prasowe