Laureaci konkursu IMS4YOUNG

Druga edycja konkursu IMS4YOUNG dobiegła końca. W piątek 27 czerwca w Bydgoszczy odbędzie się uroczystość, podczas której zwycięzcy odbiorą nagrody i wyróżnienia.

Konkurs organizowany przez Grupę IMS adresowany jest do adeptów sztuki projektowania. Tematem tegorocznej edycji było stworzenie projektu koncepcyjnego sofy lub zestawu mebli tapicerowanych, dopasowanych wizerunkiem do marki Etap Sofa – partnera drugiej edycji konkursu. Poza wartościami projektowymi, takimi, jak oryginalność, nowatorstwo koncepcji i walory estetyczne, jury oceniało także funkcjonalność i przeznaczenie mebla oraz możliwość rozbudowania kolekcji o inne elementy.

Wyobraźnia projektowa młodych ludzi drugi rok z rzędu zaskoczyła jury, które nie miało łatwego zadania. Prace konkursowe oceniało jury w składzie: prof. Marek Owsian – dziekan Wydziału Architektury i Wzornictwa, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Marek Hryniewicki – redaktor naczelny miesięcznika BIZNES Meble.pl, Jochen Gräwe – product designer, Joanna Zawadzka – redaktor prowadząca Czas na wnętrze, Lars Vogel – R&D Manager Upholstery, Jarosław Szurpicki – specjalista ds. marek Etap Sofa i NewLook, Katarzyna Gliszczyńska – design manager.

Kompromis został osiągnięty, jury wyłoniło autorów najlepszych projektów tegorocznej edycji:

mestre-1 miejsce I – Łukasz Paszkowski, projekt SELLE

 

 

2-miejsce-oldmod miejsce II – Katarzyna Szczesna, projekt OLDMOD

 

 

 

3-miejsce-nomiko

miejsce III – Agnieszka Klimowicz, projekt NOMIKO

 

 

 

Poza nagrodą pieniężną (5 tys. PLN), zdobywca pierwszego miejsca otrzymuje możliwość wyjazdu na prestiżowe targi 100%Design, które odbędą się w Londynie, we wrześniu 2014. – Na tym nie kończy się opieka Grupy IMS nad młodymi zdolnymi – mówi Patrycja Szambowska, specjalista ds. komunikacji grupy IMS. – Zdobywcę tytułu Grand Prix zapraszamy do bydgoskiego działu R&D Grupy IMS i czynnego udziału w procesie tworzenia prototypu zwycięskiego projektu.
Pozostałe nagrody to: 3 tys. PLN – wyróżnienie I stopnia oraz 2 tys. PLN – wyróżnienie II stopnia. Patronat medialny nad konkursem obieli: Biznes Meble.pl, Czas na wnętrze, Designteka, Dobrze Mieszkaj, Foorni, Infoarchitekta.pl, Meblarstwo.pl, Meble.pl, Meble Plus, Student.pl, Wnętrzarstwo.pl.

fot. materiały prasowe