NEINVER osiągnął sukces dzięki elastycznemu podejściu
NEINVER, inwestor, deweloper i zarządca na europejskim rynku outletów, osiągnął porozumienia z 98% najemców w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech i Polsce w czasie pierwszego lockdownu. Obecnie firma jest w trakcie nowych negocjacji dotyczących zamknięć w czwartym kwartale 2020r. Poziom najmu w outletach na koniec 2020 roku wyniósł 95% i był podobny do poziomów lat ubiegłych, co dowodzi silnej pozycji przyjętego modelu biznesowego i stabilnej kondycji najemców.
W 2020 roku, spółka podpisała łącznie około 1500 umów najmu, na co złożyło się 1200 negocjacji dotyczących czynszów, a także 210 kontraktów – nowych oraz stanowiących przedłużenie istniejących umów, mimo wprowadzania kolejnych lockdownów i obostrzeń.
Obszar najmu w 2020 roku zdominowało listopadowe otwarcie Amsterdam The Style Outlets, pierwszego centrum NEINVER w Holandii, zrealizowanego we współpracy z Nuveen Real Estate. Centrum uzyskało 75% poziom najmu, przy czym kilku nowych partnerów pozostało w zamknięciu w okresie lockdownu.
– Ustanawianie wspólnych zobowiązań z najemcami zawsze charakteryzowało model biznesowy NEINVER, który w trakcie obecnego kryzysu okazał się ważniejszy, niż kiedykolwiek wcześniej. Od początku pandemii podchodziliśmy indywidualnie do sytuacji każdego z nich, oferując elastyczne rozwiązania dotyczące zwolnienia z czynszu – mówi Carlos González, dyrektor zarządzający NEINVER. – Poza samymi negocjacjami z najemcami, utrzymywaliśmy wysoką i wymagającą aktywność w zakresie najmu, mimo bieżącej sytuacji. Fakt nagromadzenia przez firmy nadmiernych zapasów towarów skłonił je do zainteresowania się wejściem do centrów outletowych
lub poszerzeniem działalności w ich ramach. Jednak firmy zachowują się w swojej ekspansji w sposób mocno selektywny, skupiając się na najlepszych lokalizacjach i silnych aktywach.
W outletach FACTORY w Polsce do portfolio najemców dołączyło kilkanaście nowych marek, które uatrakcyjniły ofertę centrów zarządzanych przez NEINVER.
– Prowadzimy rozmowy z nowymi markami, które są zainteresowane debiutem na polskim rynku właśnie w outletach FACTORY. Mimo trudnego czasu pandemii, obserwujemy duże zainteresowanie rozwojem w centrach outletowych NEINVER ze strony najemców. Kontynuować będziemy naszą strategię uatrakcyjniania zestawu marek, wprowadzając do pasaży FACTORY oczekiwanych przez klientów najemców sektora premium i mid-mass market – mówi Agnieszka Baczyńska, International Leasing Director NEINVER.
W trakcie pandemii kontynuowano wysiłki na rzecz zapewnienia jak najlepszej jakości całego portfolio, wyższych standardów wynajmowanych przestrzeni i kreowania pozytywnych doświadczeń zakupowych. Ich zwieńczeniem było zakończenie przebudowy Getafe The Style Outlets w Madrycie i odświeżenie portfolio tego centrum, dzięki 30 nowym markom. Innym przykładem tego procesu była przebudowa o 360º hiszpańskiego parku handlowego Megapark Barakaldo w Kraju Basków, którego właścicielem jest Grupo Lar. W obiekcie zrealizowano koncepcję technologicznego centrum relaksu i freestyle’u, a także innowacyjnej przestrzeni rzeczywistości wirtualnej.
Ponadto, w 2020 r. sfinalizowano przebudowę Vicolungo The Style Outlets. Poza samym odświeżeniem centrum, w jego przestrzeniach wzbogacono ofertę relaksu. Powstał plac zabaw, w którym pod okiem zawodowych opiekunów przebywać mogą dzieci do lat 6. Kolejnym miejscem jest wyjątkowy “Kinder Joy of Moving Park” o powierzchni 1700 m² – miejsce rekreacji i rozwoju umiejętności ruchowych dzieci. To jedyny tego rodzaju plac zabaw we Włoszech.
Trendy sprzedaży u najemców w portfolio Spółki
Poziom sprzedaży najemców w portfolio outletów NEINVER zanotował silny start w 2020 rok, osiągając wzrost na poziomie 7% w pierwszych dwóch miesiącach przed pandemią. Jednak w pozostałej części roku, działalność handlowa centrów podlegała obostrzeniom i przerwom w działalności, co przełożyło się na wyniki sprzedaży. W porównaniu z 2019 rokiem, poziom sprzedaży w całym portfolio NEINVER był niższy o 25% i 30%, w zależności od regionu i wprowadzanych ograniczeń w działalności.
Wszystkie centra w Europie zostały otwarte do połowy czerwca i w trzecim kwartale prowadziły działalność z mniejszym poziomem zakłóceń, wykazując wzrosty wyników i dowodząc odporności całej branży centrów outlet. W ciągu tych miesięcy poziom sprzedaży najemców w portfolio NEINVER utrzymywał się w części obiektów na tych samych poziomach, co w 2019 r., odnotowując poprawę za każdym razem, gdy wznawiano działalność handlową. Niektóre centra poprawiły nawet wyniki z 2019 r., wykazując wzrost sprzedaży na poziomie od 15% do 20%. Kolejne obostrzenia w trakcie świątecznego sezonu zakupowego w listopadzie i grudniu, gdy wiele centrów spółki było całkowicie lub częściowo zamkniętych, spowodowały znaczny spadek poziomu sprzedaży i liczby klientów.
fot. materiały prasowe