Polak – nieustraszony łowca promocji?

97% Polaków przyznaje się do korzystania z promocji[1]. Polowanie na obniżki, sezonowe wyprzedaże, promocje, uczestnictwo w programach lojalnościowych i wszelkie przejawy tzw. smart shoppingu uprawiamy jednak racjonalnie i praktycznie.

Do zakupów promocyjnych podchodzimy z entuzjazmem, ale umiarkowanym. Nie lubimy przepłacać, a blisko połowa z nas aktywnie poszukuje korzystnych ofert. Dotyczy to zarówno produktów pierwszej potrzeby i codziennych zakupów, jak i odzieży, obuwia czy elektroniki, które kupujemy z mniejszą częstotliwością. Tego typu produkty chętnie nabywamy w sklepach dyskontowych i wyprzedażowych, które w przeciwieństwie do tych markowych, oferują nie tylko sezonowe obniżki, ale także bardzo korzystne ceny regularne.

– Polacy lubią zakupy a promocje czy oferty wyprzedażowe czynią je jeszcze przyjemniejszymi. W centrach outletowych obniżone ceny są codziennością. Projekt Pomerania Outlet jest pod tym względem także o tyle wyjątkowy, że obok oferty wyprzedażowej, która wkrótce się tu pojawi, klienci mają już teraz do dyspozycji także sklepy dyskontowe, jak Biedronka, Pepco, czy KiK ze stałymi, bardzo konkurencyjnymi cenami. W takim centrum każdy klient może czuć się „smart shopperem” niezależnie od sezonu czy zasobności portfela – mówi Izabella Wiszniewska – Oraczewska, członek zarządu DNB Asset Holdco Sp. z.o.o.

Fakt, że lubimy zakupy, szczególnie te okazyjne, nie oznacza, że podchodzimy do nich bezkrytycznie i łatwo dajemy się ponieść emocjom. Polak na zakupach zachowuje zdrowy rozsądek. Prawie połowa (47%) ankietowanych rodaków deklaruje, że korzysta z okazji zakupowych tylko wtedy, gdy obejmują one produkty, które zamierzali wcześniej kupić[2]. Jesteśmy ostrożni, sprawdzamy czy promocja na pewno się opłaca i pozwala na realną oszczędność pieniędzy. Jeśli tak jest, na wyprzedażowe zakupy wydajemy średnio 300 zł, a miesięczne oszczędzamy w ten sposób ok. 100 zł.

Multifunkcyjny obiekt Pomerania Outlet, który w 2019 roku pojawi się na Pomorzu, zajmując miejsce dotychczasowej Galerii Rumia, zapewni kompleksowy mix oferty dla wszystkich konsumentów.

[1] „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” przygotowany na zlecenie MyShop.mobi

[2] „Polaków portfel własny – kochamy okazje” Santander Consumer Bank

fot. materiały prasowe