Nowe centrum handlowe powstanie w Krośnie

IMMOFINANZ Group kontynuuje rozwój swojej nowo opracowanej marki centrów handlowych VIVO!: działka o powierzchni 6 hektarów została przeznaczona pod budowę kolejnego obiektu tego typu na terenie Krosna. Prace budowlane powinny zakończyć się w I kwartale 2017 roku, a koszty tej inwestycji szacowane są na około 37 milionów euro. IMMOFINANZ Group realizuje ten projekt deweloperski wraz z firmą Acteeum Group, specjalizującą się w przedsięwzięciach z obszaru nieruchomości handlowych (udziały firm w projekcie kształtują się na poziomie: 85% IMMOFINANZ i 15% Acteeum).

“Planujemy kontynuować naszą ekspansję w polskim sektorze nieruchomości handlowych – na tym kluczowym dla nas rynku geograficznym w samym tylko 2014 roku udostępniliśmy 33 tys. mkw. powierzchni handlowej. Krosno będzie trzecim miastem w Polsce, gdzie powstanie centrum handlowe VIVO!, po pierwszym tego typu obiekcie otwartym w Pile w październiku 2014 roku i po VIVO! Stalowa Wola, którego budowa jest w toku. Kolejne lokalizacje są aktualnie badane, aby zapewnić dalszy, dynamiczny rozwój sieci centrów VIVO!” – wyjaśnił Eduard Zehetner, prezes IMMOFINANZ Group.

Nowe centrum handlowe będzie miało ok. 22 tys. mkw. powierzchni pod wynajem, mogącej pomieścić ponad 70 sklepów. Warto pamiętać, że Krosno liczy ok. 50 tys. mieszkańców, a stopa bezrobocia w mieście jest stosunkowo niska. Co więcej, w zasięgu centrum handlowego znajdzie się obszar obejmujący m.in. Jasło i Sanok, zamieszkały w sumie przez około 350 tysięcy osób.

Podobnie jak miało to miejsce w przypadku projektu deweloperskiego VIVO! Stalowa Wola, najnowszą inwestycję Grupa IMMOFINANZ będzie realizować we współpracy z Acteeum Group. Aktualnie trwa już przygotowanie projektu architektonicznego, a dotychczasowe rozmowy z potencjalnymi najemcami są bardzo obiecujące.

Cechy charakterystyczne obiektów VIVO! to jednopiętrowa konstrukcja budynku, koncentracja na ofercie z zakresu mody i rozrywki, a także obecność rozpoznawalnych marek najemców. Koncepcja tego typu centrów handlowych została opracowana z myślą o miastach o liczbie mieszkańców od 40 tys. do 100 tys. i o zasięgu całkowitym umożliwiającym dotarcie do co najmniej 200 tys. osób.

fot. materiały prasowe