Nowe oblicze BioBazaru w Fabryce Norblina

Obchodzący 10-lecie swojej działalności BioBazar już w drugiej połowie bieżącego roku powróci
do zrewitalizowanej Fabryki Norblina w Warszawie. Pierwszy w Polsce targ oferujący ekologiczne produkty zajmie jedną z zabytkowych, pofabrycznych hal o powierzchni 1800 mkw. Na klientów przez 5 dni w tygodniu czekać będzie łącznie 10 000 produktów na 75 stałych i kilkunastu sezonowych stoiskach w zupełnie nowej aranżacji.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani, że po kilku latach wracamy do swojej pierwotnej lokalizacji w zupełnie nowej odsłonie. Okrągłych 10 lat naszej działalności zobowiązuje – zatem szykujemy dla naszych klientów jeszcze więcej atrakcji – mówi Joanna Żuchlińska, Marketing Manager BioBazaru.

BioBazar to jednak nie tylko zakupy, ale także edukacja i rozrywka w ekologicznym duchu.

– Będzie to miejsce licznych wydarzeń, warsztatów czy prelekcji promujących proekologiczne postawy, zdrowe odżywianie czy filozofię zero waste i inne wartości, które leżą u podstaw idei powstania BioBazaru. Jako inwestor niezwykle uważnie dbamy o zrównoważony wpływ naszych inwestycji na środowisko. Wierzymy, że obecność tego konceptu w Fabryce Norblina, pomoże nam promować podejmowanie świadomych, mających wpływ na społeczeństwo i środowisko decyzji konsumenckich – dodaje Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Capital Park, odpowiedzialna za projekt rewitalizacji Fabryki Norblina.

Przyszłych klientów zaskoczy też zupełnie inny niż do tej pory, unikatowy design wnętrz i koncepcja stoisk. Stoi za nim architekt Kacper Gronkiewicz. Projektując nowe oblicze BioBazaru czerpał przede wszystkim z tradycji polskich bazarów, począwszy od warszawskiego „Różyca” czy Jarmarku Europa, jak również innych, znanych światowych targowisk. W nawiązaniu do ekologicznego motywu przewodniego BioBazaru materiały architektoniczne użyte do produkcji stoisk oraz wystroju wnętrz będą naturalne i przyjazne środowisku – m.in. drewno, płyty MDF o zredukowanej ilości formaldehydu czy kolorowe laminaty będące mieszanką papieru i żywicy. Na terenie BioBazaru pojawią się też zabytkowe elementy, pochodzące z dawnej fabryki.

Fabryka Norblina zaoferuje 65 tys. mkw. powierzchni użytkowej, z czego 41 tys. mkw. to biura, a pozostałe 24 tys. mkw. wypełnią koncepty rozrywkowe, gastronomiczne, usługowe, handlowe, kulturalne oraz wellness. Planowane ukończenie inwestycji to II połowa 2021 roku.

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service.

fot. materiały prasowe