Nowoczesne systemy parkingowe

Nowoczesne systemy parkingowe odbiegają od zwyczajnych placów, na których po prostu zostawiamy auto i uiszczamy opłatę postojową u sympatycznego pana w kufajce. W Polsce coraz częstszym standardem w planowaniu urbanistycznym ścisłych centrów miast jest pełna automatyka. Zarządzane przez centralny komputer systemy parkingowe oferują szereg funkcjonalnych i ekonomicznych korzyści. Bardzo wysoka „szczelność” nie przepuszcza żadnego auta bez opłaty i w pełni zabezpiecza przychody inwestora, zaś szybkość wydawania i odczytywania biletów oraz sprawność szlabanów pozwala obsłużyć parkingi o największym natężeniu ruchu. To standard. Czym można jednak zainteresować inwestora, który już posiada plac parkingowy i pragnie go rozszerzyć bądź zmodyfikować swój aktualny system dostępu? Tu na scenę wkraczają sprytne rozwiązania modułowe.

Modułowość systemów polega na elastyczności w doborze ich elementów na etapie projektowania i wyceny, a także możliwości dokładaniu kolejnych urządzeń. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby do oddzielnych części parkingu dobudować… kolejne przeszkody. Np. w postaci wysoce funkcjonalnego szlabanu lub chowanych w podłożu słupków kontroli dostępu.

– Systemy modułowe tworzy się tak, by do pojedynczej jednostki sterującej można było podłączyć wiele elementów, także w ramach kilku osobnych parkingów. Szczególne rozwiązanie konstrukcyjne pozwalają w łatwy sposób zwiększyć liczbę miejsc na parkingach zarówno jedno- jak i wielopoziomowych – tłumaczy Waldemar Stehbach, ekspert marki FAAC.

Nowoczesne systemy parkingowe są wszechstronne i przystosowane do praktycznie każdych wymagań inwestorów. Wielokondygnacyjne lub płaskie. W pełni bezzałogowe lub obsługiwane przez człowieka. Płatne lub bezpłatne. Modułowość pozwala nie tylko dostosować parking do indywidualnych potrzeb, ale też łatwo go modyfikować, usprawniać i rozbudowywać. Zupełnie jak klocki Lego.