Podane w dobrym kadrze, czyli o znaczeniu sesji zdjęciowej wnętrz

Mówi się, że architekt jest tak dobry, jak jego ostatni projekt. Dlatego tak ważne jest, by wybrane realizacje kończyć profesjonalną sesją zdjęciową, obrazującą styl i możliwości pracowni. O szansę sfotografowania wnętrza warto zapytać inwestora już na etapie konstruowania umowy. Trafne opisanie wnętrza za pomocą zdjęć ma szansę zainspirować potencjalnych klientów, zachęcając ich do skorzystania z usługi projektowej. O roli wizualnego portfolio i tajnikach współpracy z profesjonalnym fotografem wnętrz opowiadają architekci z pracowni architektury wnętrz Decoroom.

Dokumentacja i… kreacja!

Głównym celem sesji fotograficznej jest stworzenie atrakcyjnej wizualnie dokumentacji prezentującej ukończony projekt. Pracownia architektury wnętrz Decoroom od początku swojej działalności przykłada ogromną wagę do profesjonalnego portfolio, które systematycznie wzbogaca kolejnymi sesjami zdjęciowymi mieszkań wykończonych pod klucz w pełnej aranżacji. Materiały te wykorzystywane są nie tylko na potrzeby wizualizacji oferty. Dzięki współpracy ze stylistą wnętrz i wyspecjalizowanym fotografem – Martą Behling ze studia Pion Poziom, za każdym razem prezentują pełne spektrum możliwości wnętrza, koncepcję architektów i ich kreatywność.

„Fotografuję wnętrza od prawie 8 lat. Bardzo cenię sobie stałe współprace i powracających klientów. Realizacje Decoroom fotografuję od 5 lat i za każdym razem mogę liczyć na rozwój na planie. Ta twórcza swoboda i zaufanie klienta owocują. Pracując z dużymi pracowniami czy magazynami wnętrzarskimi często mam możliwość dokumentowania wyjątkowych realizacji np. zjawiskowych apartamentów pokazowych Decoroom w Soho Factory czy sPlace.” – dodaje fotografka współpracująca z Decoroom na stałe.

Największym wyzwaniem jest znalezienie świadomego artysty, który poprzez zdjęcia opowie piękną wizualną historię, oddając klimat i założenia projektu. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj umiejętność pokazania stylu życia i zainteresowań inwestorów lub wiodącej inspiracji.

Na planie

Fotograf wnętrz to osoba, która poprzez swój talent, wyczucie estetyki i wizualną wrażliwość, ma jak najlepiej przedstawić ukończoną realizację i efekt pracy architekta z inwestorem. Kompleksowe podejście do sesji zdjęciowych mieszkań, apartamentów czy innych nieruchomości na wynajem lub sprzedaż pozwalają zachować fotografowi i zleceniodawcy pełną kontrolę nad efektami, stąd ogromne znaczenie ma zarówno warsztat fotograficzny, jak i umiejętności stylizacyjne. Każdy projekt to odrębne wyzwanie, a same zdjęcia poprzedzają solidne przygotowania.

„Produkcja sesji zdjęciowej zaczyna się na długo przed rozpoczęciem dnia zdjęciowego. Proces zaczynam od dokładnej analizy wnętrza po podstawie zdjęć wglądowych, a następnie opracowania koncepcji stylizacji. Ten etap produkcji sesji wnętrzarskiej jest dość istotny – kilka dobrze skomponowanych dodatków podkreśla charakter projektu i mieszkanie robi się przez to jeszcze bardziej atrakcyjne wizualnie.” – opisuje Marta.

Duże znaczenie ma wstępne dopasowanie metody fotografowania i sprzętu do samej przestrzeni i zastanych warunków. Każda sesja zdjęciowa składa się z przygotowania pomieszczenia, jego stylizacji, doboru oświetlenia, a później wyselekcjonowania najlepszych kadrów oraz kompletnej postprodukcji zdjęć. Istotnym aspektem produkcji sesji wnętrzarskich jest podkreślenie walorów przestrzeni i jej najciekawszych elementów. Tutaj uwaga skupia się na uchwyceniu proporcji wnętrza i znajdujących się w nim obiektów z odwzorowaniem kolorów, faktur i materiałów.

„Dla mnie sesja zdjęciowa, nie jest wyłącznie komercyjną dokumentacją wnętrza, a przede wszystkim cyklem fotograficznym. Zdjęcia mają ze sobą współgrać i opowiadać spójną historię – w tym także pomaga kolor.” – podkreśla Marta Behling

Pstryk! Dodatkowe korzyści

Już na samym wstępie warto pamiętać, że dobrej jakości materiał zdjęciowy z ciekawie zaplanowanymi kadrami, z pewnością zainteresuje prasę branżową a nawet media lifestyle. Publikacja w prasie lub na poczytnych portalach o określonej renomie to doskonały sposób, by zaprezentować swoją pracę szerokiemu gronu odbiorców i potencjalnym klientom. Poprzez ciekawie zaaranżowane zdjęcia przybliżamy czytelnikom bieżące trendy, inspirujemy, ale przede wszystkim przybliżamy sylwetkę danego architekta czy studia projektowego, dbając o jego określony wizerunek.

fot. Pion Poziom Marta Behling