Polska – centrum outsourcingu

Amerykański „New York Times” napisał, że Polska wyróżnia się na tle innych krajów, jako dobra lokalizacja dla firm świadczących usługi outsourcingowe, czyli szeroki zakres usług dla biznesu. Przyciąga zagraniczne firmy dzięki wysokiemu poziomowi wykształcenia absolwentów ze znajomością języków obcych – aż 39% osób w wieku 25 – 34 lata ma wyższe wykształcenie, co plasuje Polskę na drugim, po Norwegii, miejscu w krajach OECD. Kolejny duży plus to stabilna sytuacja gospodarcza państwa. No i oczywiście niższe koszty pracy – jak podaje NYT, polski menadżer zarabia około 44% pensji menadżera w Stanach Zjednoczonych. Dziennik podkreśla, że pomimo rosnącej konkurencji w Europie ze strony np. Rumunii czy Bułgarii, Polska nadal wygrywa wysoką jakością usług. Informacje te potwierdzają dane Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych – w 2013 roku aż 40% zagranicznych inwestycji w Polsce pochodziło z sektora nowoczesnych usług dla biznesu.