Polski FIBARO połączył się z największymi producentami IoT

Na targach CES w Las Vegas, FIBARO zaprezentował 13 integracji z zewnętrznymi producentami smart home. Na stoisku polskiej firmy można było zobaczyć m.in. jak system FIBARO współpracuje z produktami Google, Amazon, Apple, Philips, Yale, Bose, Sonos czy Yamaha. FIBARO to obecnie największy, polski system smart home, który cieszy się sukcesami również poza granicami kraju – łącznie jest sprzedawany na ponad stu rynkach, na wszystkich kontynentach.

Wiodącymi integracjami były te oparte na asystentach głosowych. FIBARO doskonale dogaduje się zarówno z Alexą, Siri jak i Google Home. Ta ostatnia jest jednocześnie największą nowością w portfolio firmy – proces certyfikacji zakończony został pod koniec 2017 roku.

Każdy z asystentów umożliwia głosowe sterowanie urządzeniami wchodzącymi w skład portfolio FIBARO, a także wybranymi urządzeniami innych producentów podłączonymi do systemu. Przykładowo – możliwe jest wydawanie komend, które zgaszą lub zapalą światło, dostosują temperaturę pomieszczania, a nawet poinformują nas o tym, które okna i drzwi w domu są otwarte lub uruchomią rozbudowane scenariusze wykonujące wiele tego typu czynności jednocześnie. Wystarczy wypowiedzieć odpowiednie polecenie.

FIBARO nieustająco rozwija zakres, w jakim możemy wykorzystać głosową kontrolę inteligentnego domu dodając wsparcie nowych komend. Firma uważnie obserwuje rynek asystentów głosowych, aby zapewnić wsparcie kolejnych, które znajdą uznanie wśród klientów.

– Od początku rozwoju FIBARO uważaliśmy, że naturalnym systemem obsługi całego świata IoT przez człowieka jest swobodna mowa. Nie czekając na ruch gigantów w tym kierunku sami wprowadziliśmy rozwiązanie o nazwie Lili. W tej chwili integrujemy się z asystentami takich firm jak Apple, Google i Amazon. Jest to proste, bo przeszliśmy już drogę takiego wdrożenia „zanim to było modne” – komentuje Maciej Fiedler, prezes zarządu FIBARO.

System FIBARO można połączyć z produktami takich marek, jak: Bose, Sonos, Yamaha oraz Russound oraz dzięki wsparciu społeczności z innymi w tym: iEast, Bang&Oulfsen, Musaic, Cocktail Audio, Pionieer, Onkyo, Denon, Nuvo i inne. Pozwala to na tworzenie multimedialnych scenariuszy, dzięki którym inteligentny dom FIBARO zadba o przyjemny odbiór ulubionej muzyki. Przykładowo, system multimedialny może automatycznie ściszyć głośność po 22, włączyć się wraz z innymi urządzeniami jeśli chcemy oglądać film lub o stałej godzinie zapewnić w pokoju dziecięcym, spokojną muzykę, która pozwoli wyciszyć się dzieciom przed kąpielą.

<>FIBARO współpracuje również z innymi docenianymi producentami z rynku Internetu Rzeczy. Do inteligentnego domu można bez problemu dodać rozwiązania m.in. Yale, Danlock i DSC, które zadbają o bezpieczeństwo domu. To wyjątkowo ważne dla osób, które notorycznie cofają się, aby sprawdzić czy drzwi są zamknięte lub nie przestają myśleć o uchylonym oknie. Dzięki FIBARO mogą to zweryfikować i zmienić z dowolnego miejsca na świecie.

Wkrótce, polski system zintegruje się również z ekosystemami inteligentnego AGD. FIBARO prowadzi w tym zakresie rozmowy z takimi producentami jak Samsung, Bosch czy Siemens. Już w niedalekiej przyszłości, inteligentny piekarnik zintegrowany z lodówką pomoże nam dobrać najlepszy przepis z dostępnych składników.

Dedykowana linia produktów dla Apple

Kluczową integracją FIBARO wciąż pozostaje specjalna linia produktów dedykowanych dla platformy HomeKit. W tej chwili, fani rozwiązań Apple mogą cieszyć się, aż 6 produktami – Door/Window Sensor, Single Switch, Flood Sensor, Motion Sensor, CO Sensor oraz Wall Plug EU. Wkrótce dołączą kolejne rozwiązania: głowica termostatyczna The Heat Controller oraz The Button.

Współpraca FIBARO z Apple wciąż się rozszerza – niedawno w oficjalnym sklepie Apple pojawił się pierwszy produkt – Flood Sensor. Tym samym, FIBARO jest jedyną, obecną polską marką w kanale dystrybucji Apple. Wkrótce do sklepu trafią kolejne urządzenia.

fot. FIBARO