Ronson podał wyniki za 2017 rok

W minionym, 2017 roku Ronson Development zrealizował zakładany cel sprzedaży ponad 800 mieszkań. Ostatecznie Ronson znalazł nabywców na 815 lokali (z czego 170 w IV kwartale), co jest wynikiem zbliżonym do osiągniętego w 2016 r., kiedy sprzedaż sięgnęła 821 lokali.

– 340 lokali przekazanych nabywcom w IV kwartale 2017 r. to rekord w historii naszej Spółki. Naszym najlepszym kwartalnym wynikiem było dotychczas 299 przekazanych mieszkań. Na wyniki minionego kwartału składają się przede wszystkim projekty: City Link w Warszawie, gdzie wydaliśmy klientom klucze do 213 lokali, a także Vitalia we Wrocławiu oraz Młody Grunwald w Poznaniu, gdzie przekazaliśmy nabywcom odpowiednio 59 i 43 lokale. W IV kwartale ukończyliśmy także budowę trzeciego etapu osiedla Panoramika w Szczecinie, obejmującego 122 lokale, z czego około 80% już sprzedaliśmy, jednak pozwolenie na użytkowanie otrzymaliśmy tuż przed Nowym Rokiem, w związku z czym przychody z tych lokali rozpoznamy już głównie w wynikach I kwartału 2018 r. – powiedział Nir Netzer, prezes Ronson Development.

W całym 2017 r. Spółka przekazała klientom klucze do 832 lokali, czyli o 7% więcej niż w 2016 r. Tym samym Ronson ustanowił rekord pod względem przekazań także w ujęciu rocznym.

– Pod względem nowo zawieranych umów, w 2017 r. zrealizowaliśmy zakładany cel sprzedaży ponad 800 lokali. Ostatecznie zamknęliśmy rok z 815 sprzedanymi lokalami, z czego w samym IV kwartale znaleźliśmy nabywców na 170 lokali. Ubiegłoroczny wynik jest zatem zbliżony do osiągniętego w 2016 r., gdy sprzedaliśmy 821 lokali, przy czym wówczas w wynikach sprzedaży uwzględnialiśmy także inwestycję Nova Królikarnia, sprzedaną pod koniec 2016 r. grupie Global City Holdings. Pełniąc obecnie funkcję menedżera tego projektu, w 2017 r. sprzedaliśmy w Novej Królikarni 50 lokali. Gdybyśmy uwzględnili tę liczbę w naszych wynikach, na liczniku mielibyśmy łącznie 865 sprzedanych lokali – powiedział Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Ronson Development.

W IV kwartale 2017 r. największą popularnością wśród nabywców cieszyły się warszawskie projekty: City Link (łącznie 46 sprzedanych lokali, w tym 28 w czwartym etapie, w którym Ronson ma 100-proc. udziału) oraz Miasto Moje (41 sprzedanych mieszkań), a także wrocławska Vitalia (27) i szczecińska Panoramika (21).

fot. City Link Warszawa / Ronson Develpment