Rywalizacja centrów handlowych

Starsze galerie, o ugruntowanej pozycji na rynku polskim, stale przechodzą remodeling, aby odpowiadać na aktualne trendy rynkowe.
Galerie handlowe coraz częściej pojawiają się nie tylko w dużych miastach, ale i w mniejszych miejscowościach. Niezależnie od tego, gdzie są budowane, nowoczesne centra handlowe stają się konkurencją dla istniejących już galerii.

Centra handlowe we Wrocławiu

Bardzo dobrym przykładem miasta, w którym galerie handlowe mocno zaznaczyły swoją obecność, jest stolica Dolnego Śląska – Wrocław. Znajdują się takie centra handlowe, jak Galeria Dominikańska, Sky Tower, Magnolia Park, Arkady Wrocławskie, Korona.

Wszystkie wymienione powyżej galerie znajdują się w dość małej odległości, a poważną konkurencją dla wybudowanych kilka lat temu centrów stała się najnowsza z galerii – Wroclavia, usytuowana w sercu Wrocławia, blisko dworca PKP. W jej wnętrzu znajduje się ponadto dworzec PKS. Duża powierzchnia, bliskość oraz nowoczesny koncept przyciągają nie tylko mieszkańców miasta, ale również osoby podróżujące PKP i PKS.

Znajdujące się najbliżej Wroclavii Arkady Wrocławskie postawiły na dynamiczny rozwój swojej oferty handlowo-usługowo-rozrywkowej. Arkady Wrocławskie, które posiadają już ugruntowaną pozycję na rynku, postawiły na skierowanie swojej oferty w stronę rodzin. Centrum handlowe systematycznie wdraża nowe funkcjonalności oraz szereg udogodnień, które mają zachęcić rodziny z dziećmi do odwiedzania właśnie tego centrum handlowego.

Modernizacja przyszłością galerii handlowej

Galeria zainwestuje również w nowe oznaczenia oraz tablice nawigacyjne, dzięki czemu poruszanie się wewnątrz będzie dla odwiedzających jeszcze bardziej intuicyjne. W strefie gastronomicznej centrum, w wybranych restauracjach menu mają zostać wzbogacone o dania dla dzieci. Arkady Wrocławskie podpisały również umowę z siecią, która oferuje dzieciom budowanie konstrukcji z klocków. Jednym z najemców jest również sieć słynąca z atrakcyjnych sal zabaw.

Tego rodzaju lokale z pewnością będą stanowiły atrakcję dla nowej grupy docelowej centrum handlowego. Centrum handlowe Arkady Wrocławskie stanowi doskonały przykład umiejętności dostosowania przez jednostki zarządzające galerią oferty handlowo-rozrywkowo-gastronomicznej do aktualnych oczekiwań rynkowych. Centrum handlowe tak zmodyfikowało swoją ofertę, by przyciągnąć do siebie nowe grono klientów. Tym samym zwiększyło się również zainteresowanie wolnymi lokalami na wynajem ze strony najemców.

Remodeling centrów handlowych

Bardzo duży procent galerii handlowych, które decydują się na remodeling, odnawia strefę gastronomiczną, wzbogacając ją o nowe, bardziej różnorodne restauracje. Popularne jest również tworzenie lub modernizacja istniejących już w galeriach stref relaksu, w których klienci galerii mogą chwilę odpocząć, a przy okazji podładować smartfon lub laptop i skorzystać z wi-fi, oferowanego klientom nieodpłatnie.

Spotykane coraz częściej jest także wydzielanie przestrzeni parkingowej dla firm specjalizujących się w wynajmie samochodów za pomocą mobilnej aplikacji. Tworzenie zielonych przestrzeni oraz odświeżanie wnętrz galerii, poprzez dostosowanie ich wyglądu do aktualnie panujących trendów modowych to także częsty zabieg.
Uatrakcyjnianie oferty kulturalnej poprzez organizowanie różnego rodzaju eventów oraz cyklicznych wydarzeń, to również coraz częstszy zabieg ze strony galerii.

W ten sposób centra handlowe zyskują zainteresowanie klientów, którzy coraz bardziej identyfikują się z danym miejscem i – co za tym idzie – chętniej do niego wracają.
Wymienione wyżej zabiegi sprawiają, że centra handlowe, które funkcjonują na rynku już od kilku- lub nawet kilkunastu lat, w dalszym ciągu są atrakcyjne zarówno w oczach klientów, jak i potencjalnych najemców przestrzeni handlowych. Galerie stale monitorują trendy rynkowe i zmieniają się dla swoich klientów oraz najemców.

Magdalena Paluch
Redaktor Naczelna komercja24.pl