SunRoof wyprzedza Teslę

SunRoof, tworzący najefektywniejsze dachy solarne 2w1 oraz innowacyjną technologię do zarządzania energią, rozpoczął przyjmowanie płatności w kryptowalucie.

  • SunRoofjako pierwszy na świecie producent dachów solarnych umożliwił swoim klientom korzystanie z bitcoina jako kolejnej formy płatności.
  • Firma chce zapewnić większą elastyczność w zakresie dywersyfikacji sposobów zapłaty w celu zwiększenia dostępności dachów solarnych i budowy wirtualnych elektrowni.
  • Waluta cyfrowa ułatwi rozliczenia z międzynarodowymi klientami i jednocześnie otworzy SunRoof na szerszą działalność na globalnych rynkach.

– W celu umożliwienia większej ilości opcji płatności wprowadzamy sprzedaż dachu za bitcoiny. W naszej filozofii chodzi o wybór. To powinien być Twój wybór, to Twoje pieniądze, Twoja energia. Z naszej strony oferujemy bardziej elastyczny sposób płatności. Jeśli nasi klienci dzisiaj płacą za dach w szwedzkich koronach, polskich złotych lub euro, to czemu nie mieliby płacić bitcoinami? – mówi Lech Kaniuk, współzałożyciel i CEO SunRoof.

Ostatnio Tesla zadeklarowała, że zamierza akceptować płatności za samochody w bitcoinie. Pewnie w niedalekiej przyszłości również będzie sprzedawała w ten sposób swoje dachy solarne. Jednak wygląda na to, że na dzień dzisiejszy firma SunRoof jest jedyną na świecie, która oferuje możliwość zakupu dachów solarnych za bitcoiny.

Płatność kryptowalutami wciąż może wydawać się niekonwencjonalna, jednak wiele znanych i innowacyjnych spółek też ją akceptuje, m.in. Virgin Galactic czy Microsoft. Lech Kaniuk ma już doświadczenie we wprowadzaniu płatności walutami cyfrowymi. Był pionierem, który w 2013 roku udostępnił płatność bitcoinem za jedzenie online w serwisie PizzaPortal.pl (dzisiaj Glovo). Była to pierwsza tego rodzaju platforma w naszym kraju, która akceptowała kryptowalutę jako formę rozliczenia. Teraz SunRoof oferuje taką opcję zapłaty za dachy solarne.

– Już dziś otwierając się na bitcoin, przygotowujemy się na przyszłość globalnych transakcji. Planujemy rozwinąć się 10-krotnie na obecnych rynkach, czyli w Szwecji, Norwegii, Niemczech i Polsce. W tym roku uruchomimy Włochy i Hiszpanię, a w USA chcemy być obecni jeszcze przed 2022 rokiem – dodaje Lech Kaniuk.

Rosnący trend w kierunku płatności cyfrowych napędzany jest m.in. przez pandemię COVID-19 i większe zainteresowanie walutami cyfrowymi ze strony dzisiejszych konsumentów. Coraz częściej kryptowaluty są wykorzystywane jako klasyczny środek płatności, za pomocą którego można opłacić np. zakupy przez internet. Korzystanie z walut cyfrowych, choć dopiero zyskuje na popularności, to zaczyna wykraczać poza początkowych entuzjastów. Umożliwienie ludziom korzystania z bitcoinów do kupowania produktów i usług pozwala globalnym firmom znaleźć się na czele tego trendu.

fot. materiały prasowe