Tereny zielone wokół galerii handlowych mają znaczenie

Odpowiednia aranżacja terenów zielonych wokół obiektów handlowych wpływa na atrakcyjność i mocną pozycję konkurencyjną inwestycji. Miejski park, pole golfowe, park rzeźby, czy ekologiczny park rozrywki to tylko niektóre z rozwiązań na jakie decydują się obecnie deweloperzy.

Kreatywnie zaprojektowane tereny zielone wokół centrów handlowych przyciągają nie tylko mieszkańców miasta, ale również okolic, czy też turystów. Zapewniają rozrywkę, wpływają na poczucie satysfakcji oraz pozycję konkurencyjną galerii. Przykłady pomysłowych aranżacji wokół polskich galerii wciąż się mnożą. Ciekawym rozwiązaniem, nieopodal nowo powstającego centrum handlowo-rozrywkowego Tkalnia w Pabianicach jest pole golfowe A&A Arkadia. Inwestor obiektu użytkuje je jako A&A Golf Club, które jest miejscem spotkań pasjonatów golfa i nie tylko. Obecnie pełni funkcję bardziej społeczną niż komercyjną wraz z sąsiadującym Europejskim Parkiem Rzeźby dostępnym dla zwiedzających bezpłatnie w godzinach otwarcia pola golfowego. To doskonałe połączenie sportu i sztuki.

– Chcemy, aby nasze centrum handlowe i tereny wokół niego były dla mieszkańców Pabianic przyjaznym miejscem. Warto poszerzyć spectrum działania proponując odwiedzającym coś niestandardowego. Pole golfowe A&A Arkadia to teren, na którym funkcjonuje klub golfowy i odbywają się profesjonalne zawody sportowe. Z kolei sąsiadujący z nim Europejski Park Rzeźby gromadzi prace artystów z całego świata, co może być szczególnie interesujące dla pasjonatów sztuki. Na terenie nowo powstającego centrum handlowo-rozrywkowego Tkalnia pabianiczanie zyskają atrakcyjną przestrzeń publiczną. Oprócz istniejących atrakcji planujemy również stworzyć nowoczesne targowisko z ofertą świeżych warzyw i owoców – ryneczek, który stanie się integralną częścią obiektu –  komentuje Adrian Majsterek, inwestor i współwłaściciel spółki A&A.

Niebanalna organizacja terenu wokół centrum handlowego i przestrzeń rekreacyjno-rozrywkowa to coraz bardziej zauważalny trend na terenie naszego kraju. Centrum handlowo-rozrywkowe Gemini Park Bielsko-Biała skutecznie zaadaptowało przestrzeń wokół obiektu pod działalność rozrywkową decydując się na budowę ekologicznego unikatowego parku rozrywki W DECHE. Na podobne rozwiązanie decyduje się Galeria Jurajska w Częstochowie aranżując nadrzeczne bulwary Warty. W efekcie już w przyszłym roku powstanie miejski park – ogólnodostępna strefa wypoczynku wraz z drzewami, ozdobnymi krzewami i trawami oraz placem zabaw dla dzieci.

– W Gemini Park Bielsko-Biała realizujemy strategię centrum rodzinnego zarówno na poziomie tenant mixu, działań promocyjnych i rekreacyjno-rozrywkowych, jaki i organizacji terenu wokół obiektu – mówi Anna Dworak, z Gemini Park Bielsko-Biała. – Blisko 5 tys. mkw. zalesionego terenu wokół bielskiego Gemini zajmuje unikatowy ekologiczny park rozrywki W DECHE. Organizowane są tu warsztaty i zajęcia dla dzieci i młodzieży, a w strefie relaksu, położonej tuż przy rzece, można cieszyć się zdrową kuchnią i wydarzeniami kulturalnymi. Planując działania marketingowe warto wyjść poza ramy i poszerzyć spectrum działań proponując coś więcej, niż tylko akcje mające na celu krótkoterminowe zwiększenie sprzedaży. Należy pamiętać, że obecnie centra handlowe będące hybrydami łączącymi w sobie zarówno funkcje handlowe, jak i społeczno-kulturalne, stały się także miejscem spotkań i odtrzymywania więzi społecznych – dodaje Anna Dworak.

Projekty handlowe obecnie powinny wyróżnić się czymś więcej niż tylko bogatą ofertą handlową. W sytuacji ogromnej konkurencji i coraz szerszej oferty na rynku centrów handlowych warto dbać o kreatywność i elementy wyróżniające poprzez zagospodarowanie terenów zielonych wokół obiektu.

fot. Tkalnia w Pabianicach / materiały prasowe