Kreowanie rzeczywistości – Fashion Week Poland
Pofabryczna Łódź, ze swoją eklektyczną tożsamością, wspiera przedsięwzięcia kreatywne, które przyciągają największe osobowości ze świata sztuki, mody, designu. Zakończona właśnie dziesiąta edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland to największe wydarzenie modowe w Polsce, które rozwijając się z roku na rok, stanowi prawdziwą platformę modowych spotkań na szczycie i przenikania się różnych dziedzin sztuki.
Polski tydzień mody na dobre wrósł w tkankę życia kulturalnego w Polsce. Dziesiąta edycja to dla organizatorów powód do dumy i zarazem dobry czas na pierwsze poważne podsumowania.
– Rozwijamy się z naszymi odbiorcami: projektantami i ludźmi mody. Przez ostatnie 5 lat bardzo dużo zmieniło się w Polsce, projektanci stali się widoczni. Dostali do ręki narzędzia marketingowe i sprzedażowe – portale, butiki. Pięć lat temu żaden z nich nie był podmiotem gospodarczym, dziś zakładają swoje przedsiębiorstwa, są brandami – mówi Jacek Kłak, szef projektu Fashion Week Poland.
Podczas pierwszej tegorocznej edycji premierowe pokazy kolekcji prêt-à-porter na sezon jesień-zima 2014 pokazali m.in. Łukasz Jemioł, Natalia Jaroszewska, Kubatek, Kędziorek, Malgrau, Joanna Klimas, Miguel Vieira, Natasha Pavluchenko, P|AGE. Pokazy z cyklu Designer Avenue, podobnie jak strefa Showroom i wykłady Let Them Know, po raz pierwszy odbyły się w zupełnie nowej przestrzeni – nowoczesne, przestronne wnętrza Hali EXPO-Łódź okazały się doskonałym miejscem dla tak dużego przedsięwzięcia, jakim stał się polski tydzień mody.
– Wnętrza zmieniają się z całą imprezą: rosnąca ilość gości z Polski i zagranicy wymaga większych przestrzeni. Kamera widzi tylko modelkę i wybieg. Cała strefa poza nim – to inna rzeczywistość. Wygodne i stylowe wnętrza są dla nas ważne – goście bardzo chwalą sobie komfort pracy i wypoczynku, jaki zapewniliśmy im w tym roku. Głębokie przenikanie się mody i designu to kierunek, który od początku chcieliśmy rozwijać – dodaje Jacek Kłak.
Przestronne hole i wnętrza Hali EXPO, w których ustawiono sofy Etap Sofa, stworzyły strefy chilloutowe, w których goście relaksowali się i dyskutowali między kolejnymi pokazami. Meble Etap Sofa stanęły także w VIP roomie i press roomie.
– Marka Etap Sofa i Fashion Week Poland hołdują podobnym wartościom – designowi, pięknu, nowoczesności. Z tego powodu podczas eventu były obecne nasze meble – zestawy SuperLine, które uprzyjemniały gościom pobyt w Łodzi sprawiając, że mogli odpoczywać w naprawdę komfortowych warunkach. Jesteśmy dumni z naszych kolekcji mebli tak, jak projektanci ze swoich ubrań. Odzież wszak ubiera człowieka, a my jego najbliższe otoczenie, więc FashionWeek i Etap Sofa świetnie się uzupełniają – podsumowuje Jarosław Szurpicki, brand manager marki Etap Sofa.
Moda i design to nie jedyne dziedziny sztuki, z którymi mieli szansę zetknąć się odwiedzający Fashion Week podczas pięciu majowych dni. Wystawa Young Fashion Photographers Now, akcentując szczególną relację między modą i fotografią, stała się szansą dla młodych adeptów tej sztuki na pokazanie się szerokiej publiczności i nawiązanie współpracy z magazynami modowymi. Na styku tradycji Łodzi filmowej i włókienniczej, narodziła się idea Fashion Film Festival, prezentującego najlepsze filmy inspirowane tematami modowymi, pokazywane na tygodniach mody na całym świecie. Moda to nie tylko ubiór. To pewien styl życia i sposób postrzegania rzeczywistości. Dlatego Fashion Week Poland to przestrzeń, gdzie spotykają się pomysły z różnych obszarów twórczości. Z amalgamatu błyskotliwych idei, ciekawych rozwiązań i śmiałej wyobraźni powstaje przekaz prosty do odczytania. Moda to przestrzeń, także ta, w której żyjemy.
fot. Etap Sofa