Polskie Downtown

Polska strefa „downtown”- centrum finansów i biznesu, sukcesywnie zwiększa swój potencjał, tworząc nowoczesny sektor usług, nieodbiegający od standardów europejskich czy też tych „zza oceanu”.

Ponadczasowa architektura jest wyznacznikiem trendów towarzyszących najbardziej kontrowersyjnym inwestycjom w Polsce, w przeciągu ostatnich lat. Pośród zwartej i jednolitej zabudowy, z prędkością wzrostu kursu franka szwajcarskiego, wyrastają ”Sky Sculptures”, czyli tak zwane „rzeźby do nieba”. Koncepcja wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych, świadczy o sile i potędze inwestorów. Dlatego też, nieruchomości typu „walking to the sky” zaczęły być symbolem sukcesu gospodarki świata. Nie tylko przyciągają kolejne inwestycje, ale i determinują koniunkturę.

Najwyższe „wieże biznesu” w Polsce klasyfikowane są jako biurowce potrójnej klasy A. Tworzone przez inwestorów wspieranych sztabem zagranicznych, głównie amerykańskich projektantów, którzy kierują się zasadą wykorzystania jak najmniejszej powierzchni działki do zaaranżowania jak największej, przestrzeni komercyjnej. Powierzchnie te skierowane są do konkretnej grupy docelowej: wymagających klientów o wysublimowanych gustach, dla których główne kryteria stanowią prestiż, design i wysoka jakość świadczonych usług.

Tak więc, wychodząc naprzeciw wykreowanym potrzebom, przeszklone biurowce prześcigają się klasą, niczym najbardziej ekskluzywne hotele nad Zatoką Perską. Reprezentacyjne wnętrza, lobby, concierge, funkcjonalność pomieszczeń typu „open space”, system inteligentnego zarządzania, to już standard oferowany użytkownikom dla stworzenia im możliwie największego komfortu. Wśród niedoścignionych liderów w eleganckich obiektach biurowych tego typu w polskim „downtown” w czołówce plasuje się Warszawa (Warsaw Trade Tower, Warsaw Financial Center), następnie Wrocław (Sky Tower) oraz Gdańsk (Olivia Business Center).

Czołowi biznesmeni w naszym kraju już od dawna prowadzą działania na arenie międzynarodowej, lokalizując jednak główne siedziby swoich korporacji w spektakularnych drapaczach chmur na terenie Polski, niczym w elitarnym La Defense. Doskonale zdają sobie sprawę, że aby osiągnąć sukces na miarę Donalda Trumpa, muszą to robić tylko „na najwyższym poziomie”.

Katarzyna Danielak

źródło: Property Journal 8-9/2012

 

Translate »