Skanska oferuje car sharing dla swoich najemców
- LeasePlan wprowadza do Polski usługę SwopCar umożliwiającą użytkowanie pojazdów firmowych przez wielu kierowców. Proces obsługuje prosta aplikacja.
- Nowa usługa usprawniająca mobilność pracowników w obrębie firmy to oszczędność i optymalizacja wykorzystania pojazdów na potrzeby służbowe i prywatne.
- Pierwszą firmą wykorzystującą SwopCar w swojej działalności, jest Skanska Property
Poland, która wprowadziła usługę dla najemców swojego budynku biurowego Atrium 2 w Warszawie.
SwopCar umożliwia firmom dzielenie pojazdów wśród pracowników na ich żądanie, ułatwiając im podróżowanie. To odpowiedź na rosnące potrzeby mobilności personelu przy jednoczesnej optymalizacji wydatków firmy na utrzymanie firmowych pojazdów. SwopCar polega na zarządzaniu pojazdami bez dedykowanego użytkownika. Klient dostaje do dyspozycji system rezerwacyjny, który umożliwia prostą i szybką rezerwację wybranego samochodu przez pracowników jego firmy.
Dyrektor ds. Handlowych LeasePlan Fleet Management Artur Sulewski wyjaśnia: „Opracowaliśmy usługę SwopCar, by zaspokoić stale rosnący popyt na rozwiązania zapewniające użytkownikom mobilność. Z naszych doświadczeń wynika, że średnio 30 proc. pracowników w firmach ma do dyspozycji samochód służbowy. Pozostali, czyli ok 70 proc. używa aut prywatnych lub transportu publicznego. Potrzeba zapewnienia mobilności wszystkim pracownikom jest wynikiem tendencji rynkowych, z jednej strony intensywnej urbanizacji i pracy na urządzeniach mobilnych z dowolnego miejsca, a z drugiej rosnącej eko świadomości. Na podstawie tych trendów można przewidzieć zmiany w branży leasingowej – usługi dotąd zorientowane na pojazdy zamieniają orientację na użytkownika, kierowcę.”
Aby wyprzedzić te zmiany, LeasePlan opracował SwopCar, elastyczną strategię zapewniającą firmom tzw. mobilność inteligentną. Pracownicy korporacji mogą skorzystać z pojazdu SwopCar wtedy, kiedy jest im rzeczywiście potrzebny. Usługa ta maksymalizuje wykorzystanie samochodów firmowych bez potrzeby rozbudowywania floty. Za tym idzie redukcja emisji dwutlenku węgla, zmniejsza się też zapotrzebowanie firmy na miejsca parkingowe.
Pierwszym Klientem LeasePlan, który korzysta z usługi car sharingu jest Skanska Property Poland. Firma miała pomysł oddania samochodów do dyspozycji najemców inwestycji Atrium 2 w Warszawie, które można swobodnie wypożyczać, a LeasePlan miał na to gotowe rozwiązanie. Zatem już pierwsza współpraca pozwoliła wyjść ze SwopCar poza obszar jednej firmy – Skanska samochody oddała do dyspozycji wszystkich najemców biurowca przy ul. Pereca w Warszawie.
Na samochody SwopCar zostały wybrane dwa BMW i3. Jak potwierdzają przedstawiciele firmy, SwopCar proponowany przez LeasePlan może być doskonałym dodatkiem do inwestycji, a co za tym idzie pozwala wyróżniać się na rynku. Należy podkreślić, że aplikacja do zamawiania samochodu nie wymaga udziału osób trzecich, zainteresowani sami rezerwują sobie dogodny termin. Właśnie z tego względu to rozwiązanie sprawdzi się na obszarze kilku firm zajmujących budynek Atrium 2.
– Chcieliśmy po raz pierwszy zaproponować naszym partnerom, którzy wybrali nasz budynek biurowy, możliwość wypożyczenia samochodu, dedykowanego wszystkim pracującym w budynku Atrium 2. Jest to kolejny krok w naszym rozumieniu zrównoważonego rozwoju, ponieważ oferujemy dwa samochody w pełni ładowane energią z odnawialnych źródeł. Korzystając z usługi SwopCar, udostępniamy łatwe rozwiązanie osobom, które zastanawiają się czy jechać do pracy samochodem, bo mają w ciągu dnia spotkania służbowe poza biurem. Dzięki samochodom elektrycznym mogą korzystać z ekologicznego pojazdu, zarezerwowanego wcześniej za pomocą aplikacji mobilnej – Adam Targowski, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju w Skanska Property Poland.
Jak to działa?
SwopCar jest samoobsługową platformą do rezerwacji pojazdu firmowego na potrzeby służbowe lub prywatne. Za pomocą prostej aplikacji on-line (przygotowanej na iOS
i Android) uprawniony pracownik uzyskuje dostęp do platformy rezerwacji samochodu, dzięki czemu może sprawdzić dostępność pojazdu i odpowiednio zaplanować swoją podróż. Dostęp do auta nie wymaga użycia kluczyka – wystarczy smartfon, a cały proces zamyka się w kilku kliknięciach.
Rezerwację potwierdza mail, po którym można rozpocząć podróż. Samochód otwiera wirtualny klucz pobierany z aplikacji. Po zakończeniu podróży wystarczy odstawić samochód w to samo miejsce, z którego został odebrany i zamknąć za pomocą aplikacji. Obsługą serwisową a nawet na życzenie klienta tankowaniem oraz myciem samochodu zajmuje się LeasePlan.
Usługa SwopCar rozwiązuje też kilka problemów napotykanych przez fleet managerów, przy samochodach pulowych, m.in. potrzebę stałego nadzoru nad tym, który samochód jest dostępny lub kiedy będzie, kto i jak długo nim jeździ lub czy i na jaki okres jest zarezerwowany. Otrzymują oni dokładny i przejrzysty przegląd użytkowania pojazdu, dostarczający cennych informacji na temat kosztów.
Ponadto, osoby zarządzające flotą nie mają kłopotów operacyjnych i administracyjnych związanych np. z zarządzaniem kluczami, sprawdzaniem stanu pojazdu i pilnowaniem zwrotów. Przejrzysty system raportowania generuje m.in. statystyki samochodu pod kątem emisji CO2, co ważne jest dla firm działających w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju.
Nowa usługa SwopCar bazuje na dużym doświadczeniu LeasePlan w carsharingu korporacyjnym. Usługa pilotowana była początkowo w Holandii i Luksemburgu, a w ciągu najbliższych miesięcy wprowadzona będzie na całym świecie. W Polsce jest dostępna od września.
fot. materiały prasowe