W Warsaw Trade Tower zainstalowano 3 defibrylatory AED

Urządzenia umożliwią pomoc osobom z nagłym zatrzymaniem krążenia jeszcze przed przyjazdem karetki. Inicjatywa ta jest częścią kampanii społecznej „Masz moc” prowadzonej przez wieloletniego najemcę biurowca – Grupę AXA w Polsce.

Urządzenia zamontowane są na parterze oraz na 3. i 22. piętrze, a w celu pokazania osobom pracującym w WTT jak korzystać z aparatów, zorganizowane zostało szkolenie z ich obsługi. To kolejna inicjatywa AXA w ramach kampanii społecznej „Masz moc”, którą firma prowadzi od trzech lat przy wsparciu merytorycznym Centrum Szkoleniowego AdrenaLTika. Chodzi w niej przede wszystkim o to, aby przezwyciężać obawy Polaków i dodawać odwagi do działania, kiedy zdarzy im się być świadkiem wypadku.

Jak działa urządzenie? Defibrylatora AED używa się w przypadku nagłego zatrzymania krążenia, które możemy rozpoznać po braku reakcji oraz oddechu u poszkodowanego. W takim wypadku należy działać tak szybko, jak to możliwe – rozpocząć resuscytację krążeniowo-oddechową, poprosić innych świadków zdarzenia o kontakt z pogotowiem oraz przyniesienie defibrylatora AED. Urządzenia są bezpieczne, łatwe w użyciu i w pełni zautomatyzowane, a co najważniejsze może ich użyć osoba bez przeszkolenia medycznego. Działanie defibrylatora AED opiera się na kilku krokach, które aparat sygnalizuje i tłumaczy w jaki sposób je wykonać. Po włączeniu oraz odpowiednim przyklejeniu elektrod na odsłoniętej klatce piersiowej system komputerowy bada pracę serca poszkodowanego i informuje nas o ewentualnej konieczności wytworzenia impulsu w celu przywrócenia jej prawidłowego rytmu. Jeśli urządzenie nie wykryje arytmii, nie zadziała. Defibrylator AED jest bezpieczny zarówno dla ratującego, jak i poszkodowanego.

– Takie spotkania pokazują, że o ile ludzie zdają sobie sprawę, że od ich siły zależy życie lub zdrowie drugiego człowieka, to jednak boją się udzielać pierwszej pomocy. Dlaczego? Bo nie wiedzą jak i w związku z tym na przykład boją się, że zrobią krzywdę defibrylatorem. To naturalne i świetnie, że ludzie sięgają po wiedzę, gdy mają taką okazję. Tym bardziej, że jak pokazało badanie CBOS z 2017 roku, zaledwie co piąty badany Polak jest całkowicie pewien swoich umiejętności. Chcielibyśmy, aby takich osób było więcej. Przekazujemy więc praktyczną wiedzę o pierwszej pomocy przez stronę maszmoc.pl i kampanię telewizyjną oraz organizujemy szkolenia dla pracowników, agentów, przyjaciół firmy i innych osób z najbliższego otoczenia. Ostatnio właśnie dla setek naszych sąsiadów z WTT – dodaje Aleksandra Leszczyńska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w AXA.

Warsaw Trade Tower (WTT) powstał pod koniec lat 90. jako jeden z pierwszych wolskich wieżowców. W latach 2015-16 biurowiec przeszedł modernizację, w wyniku której zyskał szereg udogodnień zgodnych z koncepcją employee-wellbeing oraz odpowiadających na rzeczywiste potrzeby najemców.

fot. materiały prasowe