Czas na wielofunkcyjność
Konsumenci dążą do tego, aby zaspokoić wszystkie swoje potrzeby zakupowe w jednym miejscu. W centrum handlowym szukają już nie tylko rozbudowanej funkcji handlowej – oczekują oryginalnych koncepcji.
W 2018 roku łączne zasoby powierzchni handlowej przekroczyły już 14 mln mkw., a do użytku zostanie oddane 490 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni – w porównaniu do 3 ostatnich lat jest to rekordowy wynik. Handel nie zwalnia tempa, ale zmienia kierunek dostosowując się do rosnących potrzeb i wymagań kupujących.
Współcześni konsumenci podejmują przemyślane decyzje zakupowe (aż 70 proc. z nich wie, który produkt wybierze jeszcze przed udaniem się do sklepu), są przyzwyczajeni do zmieniających się warunków rynkowych, a ponadto świadomi różnorodności i dostępności oferty. Kierują się zasadami określonymi jako easy, smart i personal – zwracają uwagę na czas i komfort zakupów, jakość produktów i dopasowanie ich do indywidualnych potrzeb. Podczas wizyty w centrum handlowym oczekują zaspokojenia wszystkich swoich potrzeb zakupowych w jednym miejscu, standardem stają się też funkcje komplementarne takie jak rozrywka i rekreacja (tzw. shoppertainment). Ponad 30 proc. centrów handlowych w Polsce posiada komponent rozrywkowy i wciąż notujemy tendencję wzrostową. Większa świadomość i wymagania konsumentów to duże wyzwanie dla zarządców centrów handlowych, które skłania ich do modyfikacji oferty.
– Dzisiejsi konsumenci oczekują miejsc handlowych o wyjątkowym charakterze, taki będzie też nowy projekt – centrum Pomerania Outlet, który połączy rozbudowane funkcje convenience i entertainment z ofertą wyprzedażową – komentuje Radosław Gadomski, Commercial Director BOIG Property Consulting
Mimo wysokiego nasycenia powierzchnią handlową w aglomeracji trójmiejskiej, wciąż brakuje centrów outletowych. Po zmianie Galerii Rumia w centrum Pomerania Outlet, na trzech kondygnacjach i ponad 16 700 mkw. zaplanowano 80 lokali handlowo – usługowych, strefę restauracyjną i rozrywkową. Istniejąca oferta rekreacyjno-rozrywkowa z pięciosalowym kinem i klubem fitness oraz sklepy pozwalające na codzienne wygodne zakupy. Połowę centrum stanowić będzie strefa outletowa, która oparta zostanie na reorganizacji salonów części obecnych najemców oraz wprowadzeniu nowych marek. Ostatnią kondygnację zajmie strefa rozrywkowa. Do dyspozycji klientów będzie także parking z 460 miejscami.
Otwarcie obiektu w nowej odsłonie planowane jest na koniec 2019 roku.
fot. archiwum