Łódzka Manufaktura podsumowuje 2013 rok

W ciągu ostatnich 12 miesięcy ofertę handlową Manufaktury powiększyło kilkanaście nowych marek, w tym najwyższej klasy brandy odzieżowe. Łączna powierzchnia nowych sklepów wyniosła ponad 2 300 m2.

W minionym roku powiększyła się także oferta gastronomiczna Manufaktury. Jedną z największych powierzchni, ponad 570 m2, zajęła restauracja Galicja specjalizująca się w staropolskiej kuchni kresowej i ręcznie lepionych pierogach. Ofertę wzbogaciły sieciowe restauracje Da Grasso, Berlin Doner Kebap i Szalony Ziemniak. W galerii handlowej Manufaktury otworzyła się Cukiernia P. Skórka.

Zainteresowanie najemców spowodowało decyzję Manufaktury o pozyskaniu nowych powierzchni komercyjnych. W ramach prac wyremontowano piwnice o łącznej powierzchni ok. 3 000 m2. Część nowej przestrzeni została już zaadaptowana, na przykład przez restaurację Galicja.

Istotnym osiągnięciem w 2013 roku było zdobycie Certyfikatu BREEAM In–use z oceną Excellent w kategorii Building Management. W ciągu ostatnich dwóch lat Manufaktura udoskonaliła zarządzanie eksploatacją wszystkich systemów, zwiększając efektywność i ekologiczność całego kompleksu.

– Dzięki tym działaniom otrzymaliśmy maksymalne noty. Certyfikat BREEAM In–use to prestiżowe wyróżnienie przyznawane za wdrażanie najwyższych proekologicznych standardów. Na zdobycie nagrody złożyła się przede wszystkim konsekwencja we wprowadzaniu regulacji minimalizujących wpływ obiektu na środowisko – zaznacza dyrektor techniczny Manufaktury, Dariusz Jańczyk.

Na ocenę znacząco wpłynął szereg zastosowanych nowoczesnych rozwiązań technicznych, m.in. wprowadzenie systemu zarządzania ochroną środowiska potwierdzonego certyfikatem ISO14001, minimalizacja zużycia paliw, zrównoważona polityka zakupu produktów (środki czystości, materiały do prac remontowych), działania zmierzające do zmniejszenia zużycia wody i energii oraz systematyczne wdrażanie oświetlenia energooszczędnego.

(fot. materiały prasowe)