Polscy studenci rywalizowali w Europie w ramach programu IREC

Już po raz jedenasty polscy studenci kierunków związanych z nieruchomościami komercyjnymi zmierzyli się z rówieśnikami z innych krajów europejskich w ramach programu International Real Estate Challenge (IREC). Wyłącznym sponsorem tego wydarzenia w Polsce jest firma Cushman&Wakefield, we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie oraz Kingston University z Wielkiej Brytanii.
Program IREC rozpoczął się w październiku 2014 r., a finał odbył się w połowie stycznia 2015 r. w Berlinie. Podczas dwutygodniowych warsztatów uczestnicy podzieleni zostali na grupy i wcielili się w rolę doradcy na rynku nieruchomości. W ramach zadań odwiedzili dziewięć europejskich miast w poszukiwaniu nowej siedziby międzynarodowej firmy z branży nowych technologii. Zadaniem studentów była analiza i ocena rynku nieruchomości biurowych w odwiedzanym mieście i przygotowanie profesjonalnej prezentacji dla swojego „klienta”. W trakcie warsztatów testowano umiejętność pracy w międzynarodowej grupie i pod presją czasu.
Wśród ponad 60 finalistów z 11 państw znalazło się czterech studentów z Polski, którzy wyłonieni zostali przez przedstawicieli SGH oraz pracowników Cushman&Wakefield. Na początku grudnia 2014 roku studenci wraz z profesorem Markiem Bryxem oraz opiekunem programu Pawłem Nowakowskim z SGH, spotkali się z Charlesem Taylorem – partnerem zarządzającym oraz pracownikami z Działu Powierzchni Biurowych i Zarządzania Nieruchomościami w warszawskim biurze Cushman&Wakefield.
W ramach konkursu na początku stycznia grupa międzynarodowych studentów odwiedziła także Warszawę. Firma C&W opiekowała się studentami, organizując wizyty w prestiżowych nieruchomościach komercyjnych, takich jak: Metropolitan, Gdański Business Center, Eurocentrum Office Complex. Ponadto firma doradcza zapewniła studentom dostęp do aktualnych raportów rynkowych, które pomogły im zaprezentować Warszawę jako najlepsze miejsce do ulokowania nowej siedziby firmy.
– Już tradycyjnie, od wielu lat, jesteśmy sponsorem i partnerem merytorycznym programu IREC w Polsce. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest wspieranie rozwoju młodych talentów. To właśnie najaktywniejsi studenci kierunków związanych z nieruchomościami komercyjnymi na prestiżowych uczelniach będą tymi, którzy za parę lat będą stanowić o obliczu tego rynku. Jesteśmy ogromnie szczęśliwi, obserwując jak dobrze sobie radzą w rywalizacji ze swoimi rówieśnikami z innych krajów i dumni, że możemy im w tym pomagać – powiedziała Dorota Skowrońska, z Cushman&Wakefield.
– Od zawsze byłem gorącym orędownikiem wszelkich inicjatyw, które dają młodym osobom szanse sprawdzenia się i rozwoju w dziedzinie, z którą chcą związać swoją zawodową przyszłość. Program IREC ma już ugruntowaną pozycję na rynku. Kolejne edycję potwierdzają, że biorą w nim udział najzdolniejsi studenci, którzy stanowią realną wartość dla pracodawców z tej branży. Fakt, że Polacy tak świetnie radzą sobie w corocznych finałach programu dowodzi naszego potencjału w skali międzynarodowej. Posiadamy niezwykle zdolną młodzież i pod tym względem w niczym nie ustępujemy innym krajom europejskim – skomentował Paweł Nowakowski, koordynator projektu IREC w SGH.
fot. materiały prasowe