Biznes zgodny z ideą sharingu

Jeszcze pięć czy osiem lat temu o biurze w nowoczesnym budynku klasy A mogły myśleć tylko duże polskie firmy albo międzynarodowe korporacje. Dzisiaj nowoczesną powierzchnię z dostępem do kuchni, sali konferencyjnej i restauracji wynająć też mogą zagraniczne firmy wchodzące dopiero na polski rynek, kancelarie prawne czy agencje marketingowe. Wrocławski biurowiec Bielany Business Point otwiera się właśnie na takich najemców oferując Compact Office, czyli biura o wielkości 42-86 mkw.
Ekonomia dzielenia to zdaniem wielu ekspertów rynku gospodarczego najsilniej rozwijający się z kierunków. Jak podaje w swoim raporcie firma doradcza PwC globalny przychód generowany przez ekonomię współdzielenia, tylko w pięciu kluczowych sektorach do 2025 roku sięgnie 335 miliardów dolarów amerykańskich. Dzielenie się przekłada się też na rynek biurowy. Popularny w stolicy coworking i space sharing – wkracza też powoli na rynki regionalne w Polsce. Polega na współpracy, dzieleniu się pomysłami, czasem, a nawet miejscem. Filozofia dzielenia doskonale sprawdza się na rynku nieruchomości, szczególnie biurowych, zmieniając go „od dołu”, czyli od klienta. A tym samym wykształca zupełnie nowy typ najemców – nowoczesne biznesy czy wręcz zespoły projektowe prawników, doradców finansowych lub teamy kreatywne z branży marketingu, finansów lub nowych technologii, które tworzą się na określony czas, a nie na stały najem powierzchni. Jednym z prekursorów tego nowego trendu w stolicy Dolnego Śląska są właściciele biurowca Bielany Business Point.
Co ma wspólnego car sharing z małym biurem?
– Największy wpływ na dzisiejsze biura mają młodzi ludzie, którzy wprowadzają świeże spojrzenie na miejsce pracy – przyznaje Adam Pietkiewicz, współwłaściciel Megapolis i całej grupy kapitałowej Holding 1, w skład której wchodzi spółka deweloperska. – Dlatego w naszym wrocławskim biurowcu wprowadziliśmy nową usługę najmu powierzchni czyli Compact Office. A zainspirowała nas do tego inna spółka działająca także w naszej grupie – Traficar, czyli car-sharingowa – wyjaśnia Adam Pietkiewicz.
Kompaktowe biura zaprojektowane są tak, aby w maksymalny sposób wykorzystać ich powierzchnię. Firmy dzielą między siebie znajdującą się na piętrze kuchnię oraz salę konferencyjną (powierzchnie wspólne zajmują 183 mkw.), co przekłada się na znaczne obniżenie kosztów wynajmu. Dodatkowymi udogodnieniami są dostępna oferta car-sharingowa w biurowcu, oraz doceniane przez młodych pracowników prysznice przeznaczone dla osób poruszających się na rowerach. Koszt najmu podstawowej jednostki biurowej wraz z prawem do korzystania do 183 m powierzchni wspólnych wynosi ok. 1 tys. EURO miesięcznie + opłaty eksploatacyjne.
fot. Bielany Business Point Wrocław