Miejsce, które przyciąga – Browary Warszawskie – ludzka strona biznesu

Browary Warszawskie od pierwszej kreski wpisują się w miastotwórczą filozofię Echo Investment. Biura, mieszkania, przestrzenie publiczne, lokale usługowe i gastronomiczne, które są puzzlami tej wielofunkcyjnej inwestycji mają przyciągać ludzi i dawać im możliwość czerpania z miasta do woli, czyli tyle ile potrzebują. Biura przy Bramie są jednym z pierwszych funkcjonujących budynków komercyjnych w projekcie. Codziennie ponad 1000 pracowników wyrusza ze swoich domów na Grzybowską 62. Co decyduje o tym, że biurowiec można określić mianem dobrego miejsca? Najlepiej zapytać o to jego użytkowników.

Rynek powierzchni biurowych w Polsce kwitnie. Zasoby samej stolicy to 5,48 mln mkw. różnorodnych biur. Jedne firmy chcą wspinać się coraz wyżej i szukają swojego miejsca w prestiżowych wieżowcach. Inne chcą być bliżej tego co ludzkie, chcą to tętniące miasto mieć na wyciągnięcie ręki. Biurowa przestrzeń w Browarach Warszawskich to połączenie centralnej lokalizacji i przestrzeni sprzyjającej tworzeniu społeczności. Biura przy Bramie, jak magnez przyciągnęły najemców jeszcze długo przed ukończeniem realizacji. Tutaj swoje siedziby mają, m.in. L’Oreal, WeWork, EPAM Systems Polska. Dzięki różnorodnej przestrzeni, która tutaj powstała, stały się otwarte również dla freelancerów i startupów. Po niemalże dziewięciu miesiącach zaglądamy do środka. Poznajemy tych, którzy jako pierwsi stali się częścią społeczności Browarów Warszawskich.

Youtube: https://youtube.com/embed/eq9Hi6l-lr8

Szukać odpowiednich ludzi w odpowiednim miejscu ze wsparciem HR Business Partner

Rynek biurowy zmienia się wraz z trendami rynku pracy. A ten to niezmiennie ludzie i ich potrzeby. Dlatego wiele firm, podejmując decyzję o wyborze nowego biura, bierze mocno pod uwagę opinie specjalistów ds. HR. Potrzeby pracowników, zbierane na podstawie ankiet czy codziennej obserwacji dają najlepszy obraz, jak dostosować przestrzeń, by wspierała realizację celów biznesowych. Jak pokazują badania, to także jeden z argumentów, by zatrzymać pracowników. Przeciętny obywatel naszego kraju spędza ok. 1923 godzin rocznie w pracy. To często więcej niż czas spędzony we własnym domu. Dlatego nie dziwi fakt, że to miejsce jest dla nich ważne. Według badań TNS Polska 9/10 pracowników nie jest zadowolonych z przestrzeni w której pracuje, dlatego wielu z nich postanawia ją zmienić.

Przyszły pracownik potrzebuje nie tylko pracy zgodnej z jego zawodowym profilem, ale też takiej do której dojedzie bez problemu i będzie czuł się w niej wyjątkowo, a nawet prestiżowo. Dlatego firma i jej siedziba stają się kartą przetargową dla HRowca, by pozyskać dobrego pracownika na rynku pracy, gdzie firmy ścigają się w poszukiwaniu specjalistów.

– Nowa praca, to nowe miejsce i najczęściej wielkie oczekiwania jakie ono będzie – dla ludzi to ma znaczenie. Centralna lokalizacja, szybki dojazd, wszystko w zasięgu ręki. Dla mnie, jako HRowca, najważniejsze jest, by to nowe miejsce dawało przestrzeń do rozwoju. Twórcze, inspirujące, podpowiadające „to jest twój czas“. Warszawska Wola zdecydowanie wychodzi na przeciw tym oczekiwaniom. Dzięki pracy w przestrzeni Biur przy Bramie czuję, że jestem zarówno bliżej ludzi, jak i biznesu. Obserwuję rytm życia zlokalizowanych tutaj firm i ich pracowników, reprezentujących różne branże, stanowiska i modele pracy. Trochę, jak w projekcie badawczym – patrzę, sprawdzam, analizuję działania i dzięki temu tworzę nowe rozwiązania – mówi Arleta Bińkowska, HR Business Partner w People Experience.

Z dobrym smakiem od Take a Fruit

Rynek benefitów dla pracowników to już coś więcej niż pakiet medyczny czy nieograniczony dostęp do siłowni i klubów fitness. Firmy coraz chętniej budują przemyślaną, spójną strategię w tym zakresie. Jednym z najbardziej wyraźnych trendów jest skupienie zakresu benefitów na temacie szeroko pojętego well being. Firma Take a Fruit, której dział sprzedaży od kilku miesięcy mieści się w Biurach przy Bramie, idealnie wpisuje się ze swoją ofertą w potrzeby pracodawców. Owoce, a także inne przekąski tej marki, goszczą w biurach, magazynach i fabrykach w całej Polsce. Take a Fruit mocno inwestuje również w edukację proponując firmom wsparcie w zakresie budowania programów well being, a także organizując eventy w miejscach pracy.

– Owoce Take a Fruit, to najbardziej efektywny benefit. Pracownicy z przyjemnością sięgają po różnorodne, pyszne i zdrowe produkty dostarczone im w wygodnej formie wprost do firmowych kuchni. Staramy się nie tylko wpasowywać w istniejące trendy, ale również kreować nowe pomysły jak chociażby wyjątkowe eventy edukacyjne, z którymi jako pierwsi wyszliśmy na rynek. Naszej kreatywności sprzyja wyjątkowe otoczenie w którym pracujemy. Biura przy Bramie, to centralna lokalizacja, gdzie mamy oko na tętniące życiem miasto. To napędza i inspiruje – dodaje Ewelina Bednarczyk, dyrektor sprzedaży w Take a Fruit .

Inwestować w pomysły z funduszem venture capital AgriTech Hub i KnowledgeHub

W Browarach Warszawskich przestrzeń do rozwoju znalazły też prężnie rozwijające się fundusze venture capital – AgriTech Hub i KnowledgeHub, inwestujące w innowacyjne rozwiązania w obszarze nowych technologii dla sektora rolno-spożywczego i digital marketingu. Współpracują z najlepszymi ośrodkami naukowo-badawczymi, instytucjami i partnerami szukając efektywnych inwestycji. Wybrali miejsce, które odzwierciedla wartości, jakimi kierują się w codziennej pracy. W Browary Warszawskie innowacyjność wpisana była już za dawnych lat. To miejsce zawsze wyprzedzało swoją epokę. Ta tradycja kontynuowana jest tu do dziś, a duch innowacyjności towarzyszy współcześnie działającym tutaj firmom.

– Inwestujemy w innowacyjne projekty o wysokim potencjale rozwoju. Poznajemy wiele ciekawych, często jeszcze nie znanych na rynku pomysłów. Praca z nowymi koncepcjami pozytywnie nas nakręca, a w efekcie procentuje kolejnymi nowoczesnymi rozwiązaniami, które zmieniają rzeczywistość. Wiedza, nowe technologie, ludzie i miejsce, w którym możemy rozwijać nasze pomysły – to wszystko tworzy wyjątkowy biznesowy ekosystem. Potrzebowaliśmy miejsca, które będzie równie energetyczne, odważne i da nam szerszą perspektywę na współczesny biznes. W Browarach Warszawskich je znaleźliśmy. Otoczeni dobrą atmosferą sprzyjającą kreowaniu i realizowaniu kolejnych projektów, patrzymy odważnie w przyszłość. To był dobry wybór – mówi Marcin Woźniak, prezes zarządu funduszu venture capital AgriTech Hub i Managing Partner w KnowledgeHub.  

Rozwijać wartościowe  pomysły z [m]spark

Czego potrzeba by połączyć te wszystkie procesy wspierające rozwój firm w jeden spójny system? Idealnej przestrzeni, by móc dzielić się z innymi ludźmi doświadczeniem, łączyć tematy, szukać wspólnych mianowników, poznawać ludzi i kojarzyć ich z biznesem. Pracownicy potrzebują pola do dyskusji i kreatywnych spotkań. Browary Warszawskie, to nie tylko miejsce, to społeczność. Tak kiedyś, jak i teraz, to miejsce, które skupia ludzi przyszłości, wizjonerów i przedsiębiorców.

Rozwój to podstawa dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Często sam innowacyjny pomysł to za mało. Trzeba dobrego podłoża, możliwości dzielenia się doświadczeniami rynkowymi – dobrego wiatru w żagle, by wystartować. My dzielimy się innowacyjnymi pomysłami, wiedzą ze świata reklamy i nowych mediów. Pomagamy spotkać się tym, którzy tworzą, z tymi, którzy mają moc te idee wdrożyć w życie. To co robię to niezwykła szansa na networking z małymi startupami, jak i dużymi dojrzałymi firmami, które w ostatnim czasie uruchomiły innowacyjny produkt i szukają partnerów handlowych. A to wszystko dzieje się tutaj, w naszym biurze w Browarach Warszawskich. Takie miejsce daje nam możliwość rozwoju i spotkania ludzi, którzy mają podobne cele i marzenia, jak my! – komentuje Tomasz Szulkowski, COO [m]spark.

[m]spark znalazł swoje miejsce w Biurach przy Bramie i jest pierwszym programem akceleracyjnym dla startupów z sektora MarTech na polskim rynku. Projekt gromadzi mentorów i przedstawicieli organizacji partnerskich, tworząc przestrzeń do dzielenia się wiedzą ze świata reklamy i nowych mediów oraz unikalnym doświadczeniem rynkowym.

fot. materiały prasowe

 

 

Translate »