Od innowacji do fascynacji

Nowa identyfikacja wizualna Bosch podkreśla cyfrową transformację koncernu, który jest dziś dostawcą rozwiązań dostosowanych do potrzeb świata zintegrowanego z internetem.

– Zależy nam na tym, aby oferowane przez Bosch rozwiązania zintegrowane w sieci poprawiały jakość życia i chroniły zasoby naturalne. Nasz nowy wizerunek odpowiada tym celom i odzwierciedla różnorodność oraz indywidualizm życia oraz naszych produktów – wyjaśnił powody zmian dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Robert Bosch GmbH. Nowy Corporate Design, z bardziej wyrazistą kolorystyką, stawiający na komunikację za pomocą obrazu i formy, podkreśla emocjonalne aspekty marki. Czerwone litery logotypu, hasło „Technologia bliżej nas“ oraz symbol graficzny („Anker”) zostaną zachowane w niezmienionym kształcie.

EK11_03.16a

Nowa identyfikacja wizualna jest dostosowana do specyficznych wymagań mediów cyfrowych. Będzie jednak wykorzystywana także w przypadku mediów drukowanych, opakowań produktów oraz wystroju wnętrz. Prosty system, zawierający zaledwie kilka wytycznych dotyczących projektowania, pozostawia dużą swobodę przy realizacji koncepcji wizualnej marki. Przy tym w centrum uwagi pozostają użytkownicy rozwiązań oferowanych przez Bosch. – Chcemy, aby odbiorcy mogli wyraźnie poczuć nasze hasło przewodnie „Technologia bliżej nas” za każdym razem, gdy mają styczność z naszą marką – za pomocą zdjęć i elementów graficznych – wyjaśnił Peter Feldmann, kierownik ds. zarządzania marką komunikacji marketingowej w spółce Bosch.

Nowym elementem graficznym jest tzw. supergrafika. Przenikające się proste i krzywe symbolizują obietnicę marki Bosch: jakość, globalną obecność, fascynujące produkty i odpowiedzialność. Supergrafika jest utrzymana w nowej kolorystyce, bazującej na stosowanych dotychczas w ramach Grupy Bosch kolorach: czerwonym, niebieskim, jasnoniebieskim i zielonym. Do tego dołączyły kolory mieszane, uzyskane z barw podstawowych, np. fuksja. Kolejnym elementem nowej koncepcji są kolorowe pola tekstowe, które mogą częściowo na siebie zachodzić. Powierzchnia wspólna symbolizuje integrację świata ludzi ze światem technologii. Bosch będzie sukcesywnie wprowadzał nowy wizerunek przez najbliższe dwa lata.