Selina przymierza się do wejścia na polski rynek hotelowy

Selina, koncept łączący styl i komfort hotelu butikowego z elementami charakterystycznymi dla życia towarzyskiego hosteli, ma zamiar wejść na polski rynek. Rozpatruje lokalizacje , na początek w Krakowie i w Warszawie. Prowadzi też rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Kompletowany jest również zespół, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie hotelami oraz ekspansję marki w Polsce. Selina ma w planach otwarcie pierwszego polskiego hotelu jesienią 2018 roku, natomiast do końca 2019 roku chce mieć w swojej ofercie 1000 łóżek w trzech polskich miastach.

Obecnie Selina posiada 24 lokalizacje, położone w miastach, nad morzem czy w dżungli, w 8 krajach Ameryki Łacińskiej. W 2018 roku marka planuje dynamiczny rozwój na nowych rynkach – w tym otwarcia swoich pierwszych hoteli w Ameryce Północnej oraz w Europie, gdzie zostały już zabezpieczone trzy nieruchomości pod lokalizacje dla Selina – w Portugalii, Grecji oraz na Węgrzech. Do końca roku Selina zamierza wejść do 15 krajów. Firma pozyskała na ten cel 95 milionów dolarów.

„Wybraliśmy Polskę jako jeden z pierwszych europejskich rynków, na który chcemy wprowadzić markę Selina, ze względu na duży potencjał tego kraju. Jest on bardzo atrakcyjny turystycznie – oferuje wyjątkowe połączenie ciekawej historii i tradycji z bogatymi walorami przyrodniczymi. Dodatkowo, jest bardzo dobrze skomunikowany, nawet z odległymi zakątkami świata. Nic więc dziwnego, że cieszy się coraz większą popularnością wśród obcokrajowców. Także Polacy coraz chętniej podróżują po swoim kraju i korzystają z usług hotelowych – mówi Steven Ohayon, wiceprezes Selina odpowiedzialny za rozwój firmy na całym świecie.

Koncept Selina zrodził się w Ameryce Łacińskiej i powstał w odpowiedzi na potrzeby współczesnych podróżnych, którzy chcą zwiedzać świat bez ograniczeń. Selina oferuje więc swoim gościom różne opcje noclegowe – od akademików po prywatne, luksusowe pokoje i apartamenty, a także strefy coworkingowe i inne przestrzenie wspólne przeznaczone do odpoczynku i zabawy oraz sprzyjające integracji z innymi podróżnymi i miejscową ludnością.

Model biznesowy Selina oparty jest na pozyskiwaniu nieruchomości, przede wszystkim istniejących hoteli, w atrakcyjnych lokalizacjach i ich długoterminowy wynajem – zwykle na 20 lat. Nieruchomości te są odnawiane w partnerstwie z lokalnymi deweloperami, projektantami i artystami, co zajmuje jedynie ok. 90-120 dni. Selina oferuje ich właścicielom konkurencyjne czynsze, współpracuje też z nimi w celu zwiększenia wartości hotelu w długim okresie oraz generowania w nim ruchu. Jednocześnie przyczynia się do budowania marki danego miejsca.

fot. materiały prasowe