Statuetka Effie Awards 2015 dla Moderna Investment i Whizbrand Gruop

Gdyńska agencja marketingowa Whizbrand Group i jej klient, gdyński deweloper Moderna Investment, zwyciężyły w prestiżowym konkursie Effie Awards 2015 na najefektywniejszą kampanię komunikacji marketingowej w roku 2014, w kategorii „Limited Budget” („ograniczony budżet”). To pierwsza w historii całego konkursu nagroda dla kampanii inwestycji mieszkaniowej.

effie awards

Nagrodzona Srebrną Statuetką Effie kampania to „QULTOWA” realizowana dla inwestycji mieszkaniowo-usługowej BALTIQ PLAZA przy głównej gdyńskiej ulicy Świętojańskiej. To właśnie ta ulica stała się główną bohaterką kampanii. Najpierw pojawiły się w Trójmieście bilbordy z tajemniczymi określeniami: Qultowa, Qulinarna, Qunsztowna, Qulturalna i Qupiecka. W kolejnym etapie kampanii słynną handlową ulicę Gdyni zestawiono z najbardziej znanymi ulicami handlowymi na świecie, np. Fifth Avenue, La Rambla, Oxford Street, Ku’damm. Następnie zaproszono mieszkańców na interaktywny „Spacer po Świętojańskiej” i wydano specjalnie opracowaną książkę „Qultowa Gdynia Świętojańska”, opowiadającą o historii, teraźniejszości i przyszłości najbardziej znanej gdyńskiej ulicy.

– Stawiamy na prestiżowe inwestycje dla wymagających klientów, a te wymagają wyjątkowego podejścia. Deweloper nie musi kojarzyć się tylko z wizualizacją inwestycji i hasłem „apartamenty nad morzem tylko za „X” złotych za metr kwadratowy”. Kampanią „QULTOWA” pokazujemy, że komunikacja marketingowa może przemawiać do wyobraźni, wpisywać się w energię miejsca, współgrać z dumą mieszkańców, w tym przypadku gdynian. Statuetka Effie Awards cieszy nas tym bardziej, że konkurowaliśmy z przedsięwzięciami o zasięgu ogólnopolskim. Pokazaliśmy, że lokalne działania też mogą być i efektowne, i efektywne – mówi Adam Małaczek, prezes Moderna Investment.

Marcin Więckowski, zarządzający Whizbrand Group, dodaje: – To dla nas niezwykle cenna i ważna nagroda. Dysponując niewielkim budżetem, trzeba wykazać się nie lada kreatywnością i konsekwencją, by kampania była efektywna i by wymiernie wspierała cele sprzedażowe. W przypadku kampanii „QULTOWA” o efektywności świadczy 80 proc. sprzedanych w BATLIQ PLAZA mieszkań w pierwszym roku od rozpoczęcia budowy. Takie wyzwania to woda na młyn dla naszego zespołu, bo jedną z naszych zasad jest właśnie budowanie na ograniczeniach.

W tegorocznym konkursie jury przyznało 49 nagród – nagrodę Grand Prix oraz 9 złotych, 20 srebrnych i 19 brązowych Effie. W kategorii „Limited Budget” do tej pory przyznano zaledwie cztery brązowe i dwie srebrne statuetki. BALTIQ PLAZA dołączyła do grona najwyżej nagrodzonych w tej kategorii, będąc jednocześnie pierwszą inwestycją mieszkaniową nagrodzoną w historii całego konkursu.

Effie Awards to jedyny prestiżowy konkurs marketingowy, ceniony na całym świecie. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR od 1999 r. Polska jest obecnie jednym z 40 krajów na świecie, gdzie organizowany jest konkurs.

W tym roku do konkursu zgłoszono 171 kampanii w 21 kategoriach. Oceniało je 80-osobowe jury, przyznając punkty w czterech obszarach wymaganych do oceny efektywności: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji. Eksperci oglądali też prace kreatywne i przesłane przez agencje filmy o kampanii.

fot. materiały prasowe