Biedronka trzecim miejscem zakupu kosmetyków

Zachęcone wciąż wysokimi marżami, do walki o klienta w sektorze kosmetyków, silnie włączają się dyskonty. Dyskonty to obecnie najszybciej rosnący kanał sprzedaży kosmetyków w Polsce, a ich udział w tym rynku wzrósł o ok. 2% w przeciągu ostatnich dwóch lat, to dane z najnowszego raportu PMR „Rynek dystrybucji artykułów kosmetycznych w Polsce 2015”.

Oprócz szybkiej ekspansji dyskontów i większej liczby klientów, dynamiczny wzrost sprzedaży jest z jednej strony efektem rozszerzania oferty kosmetyków markowych w dyskontach, a z drugiej – rosnącej sprzedaży kosmetycznych marek własnych.

W ramach ogólnego trendu rozszerzenia asortymentu, zarówno przy okazji specjalnych akcji promocyjnych, jak i na stałe, dyskonty oferują coraz więcej znanych marek. Na początku lutego Biedronka reklamowała znaczne powiększenie asortymentu kosmetycznego. Ponadto, coraz większą rolę w rynku kosmetycznym, tak jak w całym sektorze FMCG, pełnią marki własne, w tym te rozwijane przez dyskonty.

Wzrost znaczenia Biedronki jako miejsca zakupu kosmetyków obrazują również wyniki badania konsumenckiego przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu. Sieć uplasowała się na 3. pozycji, za siecią Rossmann i firmą Avon, z wynikiem 10%, podczas gdy jeszcze rok temu zajmowała 9. pozycję.

Na dokonywanie zakupów kosmetycznych w sklepach sieci Biedronka wskazali głównie klienci z wykształceniem podstawowym (w tej grupie 17%) oraz członkowie z gospodarstw o dochodach netto na jednego mieszkańca poniżej 1000 zł (14%). Osoby o wyższych dochodach, częściej wybierają zakupy w drogeriach lub Internecie.

wykres Biedronka

 

Translate »