Kampania We Are Going Green w wydaniu JLL
JLL, międzynarodowa firma doradcza działająca na rynku nieruchomości komercyjnych, buduje swoją strategię CSR (Corporate Social Responsibility – społecznej odpowiedzialności biznesu) w oparciu o rozwiązania , które mają zwiększać świadomość ekologiczną. JLL prowadzi kampanię We Are Going Green, zarówno wśród swoich pracowników, jak i najemców zarządzanych przez firmę budynków w Europie Środkowo – Wschodniej.
Joanna Gajewska-Sokołowska z JLL mówi: – Wierzymy, że obowiązkiem firm jest branie odpowiedzialności za wpływ na środowisko naturalne. Jako firmie wyspecjalizowanej w sektorze nieruchomości komercyjnych najbliższe są nam działania proekologiczne związane z użytkowaniem budynków. Angażujemy się w inicjatywy, których celem jest zwiększenie świadomości ekologicznej i promocja dobrych praktyk w naszym otoczeniu społecznym i biznesowym, czyli wśród najemców zarządzanych przez nas nieruchomości, klientów, partnerów i podwykonawców. Zaczynamy od siebie – wdrażając pomysły najpierw w biurach JLL.
Akcje w ramach prowadzonej przez JLL kampanii We Are Going Green obejmują zarówno kampanie informacyjne i edukacyjne promujące dobre praktyki, jak i inicjatywy typu m.in. Dzień Ziemi czy Dzień bez Auta, zachęcające pracowników do jazdy rowerem do biura (oszczędność 48,3 kg CO2) albo zbierania plastikowych nakrętek.
Zasięg kampanii We Are Going Green został rozszerzony o inne oddziały firmy Europy Środkowo – Wschodniej, jak również o najemców budynków zarządzanych przez JLL (działania pod hasłem Tenants Go Green). Działania objęły inicjatywę zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, a także opracowanie materiałów informacyjnych ułatwiających najemcom dbanie o środowisko.
Ewelina Karpińska z JLL dodaje: – Kampania We Are Going Green obejmuje zarówno działania skierowane do pracowników firmy w krajach Europy Środkowo – Wschodniej, jak i do ponad 1400 najemców w więcej niż 100 nieruchomościach biurowych, handlowych i magazynowo–przemysłowych, jakimi zarządzamy w regionie. Elementem kampanii CSR adresowanym do obydwu tych grup jest nasz nowy przewodnik, który pokazuje, jak każdy z nas w bardzo prosty sposób może przyczynić się do redukcji zużycia energii elektrycznej czy wody, a tym samym do zmniejszenia wpływu nieruchomości na środowisko naturalne.
Komputer, który pozostaje włączony na noc, w skali roku generuje taką ilość dwutlenku węgla, którą można by zapełnić piętrowy autobus. Z kolei pozostawienie włączonych świateł w biurze oznacza zużycie tyle energii rocznie, ile wystarczyłoby do ogrzania domu przez 5 miesięcy. Takie dane i wskazówki w przystępnej, rozrywkowej formie zawiera przewodnik kierowany do najemców zarządzanych przez JLL budynków, jak również do pracowników firmy.