Nieprzemijający urok witryny sklepowej

Tradycje visual merchandisingu, czyli aranżacji witryn sklepowych sięgają XIX wieku. Profesjonalnie zaprojektowana wystawa jest wizytówką sklepu, która jednocześnie zachęca klientów do dokonania zakupów i buduje wizerunek marki, nie tylko od święta.

Przyciągająca moc witryny sklepowej znana jest nie od dziś. Kompozycja, gra świateł i sposób wyeksponowania sprawiają, że produkt zyskuje rangę przedmiotu pożądania. Dlatego kreatorzy na całym świecie prześcigają się w pomysłowości, osiągając zdumiewający poziom artyzmu na tej niewielkiej przestrzeni. Obecnie w europejskich stolicach dostrzegalna jest tendencja projektowania stonowanych witryn, bez przepychu, ale jednak z nutą ekstrawagancji – mówi Monika Gardasiewicz, Art Director Grupy Advertis.

W dobie rosnącej popularności zakupów przez Internet oraz dominującej pozycji centrów handlowych, sklepy muszą nieustannie walczyć o uwagę klientów. Sekret tkwi jednak w proporcjach i dopasowaniu aranżacji do otoczenia. Szczególnie w okresie przedświątecznym, ze względu na wszechobecne dekoracje, mniej może znaczyć więcej. Warto też pamiętać o wyglądzie fasady budynku oraz o dystansie z jakiego przechodnie będą oglądać zawartość witryny. Elementy ozdobne nie powinny przytłaczać kolekcji, powinny podkreślać jej styl oraz dodawać uroku artykułom leżącym na sklepowych półkach, za progiem sklepu. Taki efekt uzyskuje się przede wszystkim dzięki odpowiedniemu doborowi materiałów, dyskretnemu oświetleniu i wysokiej jakości detali – podkreśla Gardasiewicz.

fot. materiały prasowe