Przyszedł czas na Starogard
W Starogardzie Gdańskim trwa budowa Galerii Neptun – powstaje ona w miejscu dawnej fabryki obuwia o tej samej nazwie. Będzie to pierwsze tak duże, liczące 25 tys. mkw. powierzchni najmu, centrum handlowe w mieście, łączące funkcje: zakupową, wypoczynkową, rozrywkową i gastronomiczną. Otwarcie centrum planowane jest na kwiecień 2015 roku.
W Polsce prężnie działa ponad 440 galerii handlowych. Spora część z nich przypada na mniejsze miasta, które stały się atrakcyjne dla inwestorów. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w liczbach. Szacuje się, że ok. 40% powstającej powierzchni w centrach handlowych przypada na ośrodki poniżej 200 tys. mieszkańców. Szczególnie rośnie znaczenie miast liczących ok. 50 tys. mieszkańców, o znacznym obszarze inwestycyjnym, których udział w całkowitych zasobach wzrósł w ciągu 10 lat z 3 proc. do ponad 30 proc. na koniec 2014 roku.
Co jest tego powodem? Mieszkańcy mniejszych miast żyją coraz szybciej. Szukają więc sposobów na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Zależy im na robieniu zakupów w pobliżu domu. Dlatego cenią w nich rozwiązania wielofunkcjonalne, które w pełni zaspokajają ich potrzeby i zapewniają atrakcje dla całych rodzin. Doskonale wiedzą o tym inwestorzy, którzy w konsekwencji tworzą nowe centrum regionu, zapewniające kompleksową ofertę handlu, rozrywki i dostępu do różnego typu usług. Szczególnie popularne stają się obiekty handlowe zlokalizowane blisko centrów komunikacyjnych. Tak jest w pomorskim Starogardzie Gdańskim, gdzie powstaje pierwsza, prawdziwa galeria handlowa, która swoim zasięgiem inwestycyjnym obejmuje obszar, na którym mieszka niemal 200 000 osób.
fot. materiały prasowe